نسخه چاپی

جدال خونین چوپان و پلنگ خشمگین/ اگر با پلنگ مواجه شدیم، چه‌كنیم كه زنده بمانیم؟

به گزارش نما - ایران نوشت:یک قلاده پلنگ با حمله به چوپان جوان در روستای «پاسنگ بالا» از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش وی را بشدت زخمی کرد.

به دنبال این حادثه که عصرجمعه رخ داد مرد چوپان-موسی الرضا سایری 23 ساله- پس ازانتقال به روستا، ازسوی امدادگران اورژانس 115 «آق قمیش» به بیمارستان محمد رسول‌الله(ص) شهرستان کلاله اعزام‌شد.رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های مینودشت و گالیکش دراین باره گفت: طبق اطلاعات اولیه، پلنگ ابتدا به سگ گله حمله کرد و همان موقع چوپان جوان برای نجات سگش به پلنگ حمله ورشد که ناگهان جدال سختی میان او و حیوان وحشی درگرفت.
محمددردی آق آتابای خاطرنشان کرد: کارشناسان محیط زیست برای بررسی دقیق موضوع به منطقه اعزام شدند و نسبت به تهیه گزارش تکمیلی اقدام خواهند کرد.
به گفته وی، حمله پلنگ به انسان زمانی رخ می‌دهد که انسان‌ها وارد حریم و محدوده زیستگاه طبیعی این حیوان شوند.حال آنکه با نزدیک شدن به فصل زمستان که فصل جفت‌گیری پلنگ‌هاست این حیوان به دلیل سردی هوا و نیزکمبود شدید غذا به سمت پایین‌دست می‌آید.اما مردم باید بدانند چنانچه مزاحمتی برای پلنگ ایجاد نشود، هیچ حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

۱۳۹۵/۸/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...