نسخه چاپی

طالبان: مذاكرات با اسلام‌آباد به گفتگوها در قطر ربطی ندارد

گروه طالبان كه پیش تر مذاكرات با مقامات كابل در قطر را تكذیب كرده بود، با اعلام سفر هیاتی سه نفره از این گروه به پاكستان اعلام كرد این سفر هیچ ارتباطی با مذاكرات قطر نداشته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: گروه طالبان که پیش تر مذاکرات با مقامات کابل در قطر را تکذیب کرده بود، با اعلام سفر هیاتی سه نفره از این گروه به پاکستان اعلام کرد این سفر هیچ ارتباطی با مذاکرات قطر نداشته است.

رسانه‌های چینی در گزارشی به نقل از سخنگوی طالبان اعلام کردند که سه مقام ارشد طالبان افغانستان از دفتر سیاسی قطر هفته گذشته با مقامات پاکستانی درباره مشکلات پناهجویان دیدار کردند.

روزنامه نیشن به نقل از ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد که این دیدار هیچ گونه ارتباطی با مذاکرات انجام شده میان طالبان و دولت افغانستان در قطر ندارد.

براساس گزارش‌های اعلام شده این هیات طالبان از دفتر سیاسی قطر چند روز گذشته وارد پاکستان شدند.

پاکستان برخی از اعضای طالبان از جمله سلیمان آقا، فرماندار طالبان در استان دیکوند، "ملا ثانی" که به نام "صمدثانی" شناخته می‌شود و یکی از روسای مدارس مذهبی است بازداشت کرده است.

همچنین به نوشته روزنامه‌های چینی مقامات طالبان اعلام کردند که روند مذاکرات صلح در دستور کار قرار گرفته است. اگرچه طالبان و دولت افغانستان به صورت رسمی مذاکرات قطر را تایید نکردند اما هر دو طرف به صورت غیررسمی پذیرفتند که دیدارهایی میان دو طرف انجام شده است.

ملا عبدالمنان، برادر ملاعمر در دیدارهای انجام شده با نمایندگان آمریکایی و افغانستان حضور داشت.

دیدار کنونی مقامات طالبان با مقامات پاکستان دومین دیدار در طول هفت ماه گذشته بوده است.

نمایندگان سیاسی طالبان در ماه آوریل به پاکستان سفر کردند تا چشم‌انداز مذاکرات صلح را بررسی کنند.

۱۳۹۵/۸/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...