نسخه چاپی

نمایی نزدیك از سقوط اخلاق!

عکس خبري -نمايي نزديک از سقوط اخلاق!

این روزها رقابت‌های كاندیداتوری آمریكا به سوژه فضاحت و فساد اخلاقی در غرب مبدل شده است.

این روزها رقابت‌های کاندیداتوری آمریکا به سوژه فضاحت و فساد اخلاقی در غرب مبدل شده است. در جریان سه دوره مناظرات اصلی بین ترامپ و کلینتون مباحثی ردّ و بدل شد که بیانگر سقوط اخلاق در آمریکا و غرب است. محور این مناظره‌ها، برخلاف ادعای دولتمردان آمریکایی که این کشور را مهد تمدن می‌دانند، رسوایی‌های جنسی کاندیداهای ریاست‌جمهوری ایالات متحده است که نشان می‌دهد این کشور مهد بی‌اخلاقی در جهان است. در ابتلای آمریکا و تمدن پوشالی لیبرال دموکراسی غربی به این فساد و بی اخلاقی، چند عامل نقش داشته است:
۱ـ بخشی از این بحران به وضعیت فرهنگی تمدن غرب بازمی‌گردد که امروز به ابتذال رسیده است. ابتذال تمدن، فرهنگ و ارزش‌های غرب نشان از نگاه انحرافی به انسان، شخصیت انسان، جایگاه و وظایفش در جامعه دارد. جالب است مردم آمریکا نیز شاهد مناظرات مبتذل و انحرافی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا هستند، اما واکنش چندانی نشان نمی‌دهند.
۲ـ چنین چیزی در نگرش‌های دین‌گریزی غرب ریشه دارد. دین سال‌هاست که در غرب روند نزولی را طی می‌کند؛ در حالی که دین باید متولّی سامان‌دهی امور معنوی و مادی بشر در همه ابعاد باشد و زمینه‌های سعادت دنیوی و اخروی او را فراهم کند؛ اما در غرب امروز تجربه‌گرایی و انسان‌گرایی بدون خدا رواج پیدا کرده و همه چیز در راستای ضددینی شدن حرکت می‌کند.
۳ـ زندگی تهی شده از معنویت در غرب، ماهیت حیات بشر را به مسابقه‌ای مادی برای اهدافی چون ثروت‌اندوزی، منزلت‌یابی اجتماعی و افزایش قدرت سیاسی تبدیل کرده است. در این مسابقه هدف توجیه‌گر هر گونه ابزاری است که به پیروزی منجر شود؛ اعم از خدعه، فریب مردم، نمایش ابتذال و فضاحت اخلاقی و هر چیز دیگری که برای مردم تربیت شده در مکتب لیبرال دموکراسی جذاب باشد.
۴ـ دموکراسی هدایت شده از سوی مراکز اصلی قدرت در آمریکا، مانند لابی‌های قدرتمند صهیونیستی و تراست‌های نفتی، کارتل‌های اسلحه‌سازی و صنایع دیگر، نامزدهای انتخاباتی را به بازیگرانی برای اجرای سناریویی که آنها کارگردانی می‌کنند، تبدیل می‌کند.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...