نسخه چاپی

وقفچی، در گفت‌وگو با نما:

لایحه هوای پاك؛اولویت جلسه آینده مجلس

عکس خبري -لايحه هواي پاک؛اولويت جلسه آينده مجلس

لایحه هوای پاك هفته آینده در كمیسیون مربوطه تصویب و برای تصویب نهایی در دستور كار نمایندگان در صحن علنی قرار خواهد گرفت.

علی وقفچی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در گفت‎وگو با پایگاه خبری نما؛ در خصوص تصویب لایحه هوای پاک، گفت: معتقدم بزرگ‌ترین نقص و خلاء ما در کشور نبود فرهنگ است.
وی افزود: ما کشور غنی فرهنگی تمدن چندین هزار ساله را در کارنامه داریم و همواره خود را مسلمان می‌پنداریم اما سوال اینجا است که تا چه اندازه از آموزه‌های دینی و فرهنگی خود تا کنون بهره برداری کرده‌ایم؟.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی تصریح کرد: برای حل تمام مشکلات کشور چه بحث ازدواج اشتغال و دیگر بحث‏‌ها باشد نیازمند عزم ملی و اراده ملی هستیم.

به گفته این نماینده مجلس ما باید فرهنگ کاربردی اسلام را تربیت کنیم.

وقفچی تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع ریزگرد‌ها و هوای ناپاک کلان شهرهای کشورمان اعضای کمیسیون موضوع لایحه هوای پاک را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: نمایندگان بخصوص اعضای کمیسیون کشاورزی درصدد تصویب لایحه‎ای هستند که در چند سال آینده نیازمند تغییر دادن قانون در کشور نباشیم.

وقفچی اظهار داشت: لایحه هوای پاک در صحن علنی با بیش از ۸۲ درصد آراء فوریتش تصویب و برای بررسی جزییات در اختیار اعضای کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی قرار گرفت.

وقفچی تأکید کرد: لایحه هوای پاک هفته آینده در کمیسیون مربوطه تصویب و برای تصویب نهایی در دستور کار نمایندگان در صحن علنی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون کشاوری آب و منابع طبیعی خواستار شد: هر فرد یا سازمانی که در خصوص آلودگی هوای تهران و کلان شهر‌ها در زمینه آلودگی هوا تحقیقات مثمر ثمری داشته و فکر می‌‎کند می‌‎تواند ما را در تصویب این لایحه یاری کند نظرات و پیشنهادات خود به کمیسیون کشاورزی ارائه دهد.
نماینده مردم زنجان در خانه ملت اذعان داشت: تا آنجایی که مقدور بوده اعضای کمیسیون قوانین لایحه را بررسی و مصوب کرده‎اند و در قوانین تصویب شده ضمانت‎های اجرایی نیز در نظر گرفته‎ایم تا قانون بعد از تصویب بر زمین نماند.

وی ادامه داد: در تصویب لایحه هوای پاک بغیر از دولت وزارت خانه‎ها و سازمان‎ها از جمله بهداشت، صنعت معدن، محیط زیست و دادگستری را مکلف کرده‎ایم که تا با اعداد و رقم گزارش دهند که در اجرای قانون هوای پاک چه اقداماتی در چه مکان‌هایی انجام داده‌اند.

وی گفت: در تصویب لایحه هوای پاک دولت را مکلف کرده‌ایم تا تسهیلات در اختیار افرادی که می‌‎خواهند از خودروهایی که با سوخت پاک و برق کار می‌کنند قرار دهد.
وقفچی در ادامه به جریمه‎هایی کگه برای کارخانه‌هایی که تولید آلودگی می‌کردن اشاره و بیان داشت: در این لایحه برای کارخانه دار محدودیت زمانی سه تا شش ماهه در نظر گرفته‎ایم و اگر در مدت تعیین شده اقدامی در جهت رفع مشکل آلودگی صورت نگیرد از ادامه فعالیت آن کارخانه جلوگیری خواهد شد.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...