نسخه چاپی

مهم‌ترین وظیفه ناجا در انتخابات

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، تلاش برای تقویت اشتراكات و انسجام اجتماعی را مهمترین وظیفه پلیس در انتخابات پیش‌رو دانست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار محمد شرفی در همایش کلانتری و پاسگاه‌ها که در استان کردستان برگزار شد، با اشاره به شعار هفته ناجا گفت: شعار همه با هم برای امنیت و آرامش از میان صدها شعار انتخاب شد و این انتخاب بهترین گواه بر اهمیت امنیت در قالب همراهی و مشارکت مردم است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا امنیت را مقوله‌ای چند وجهی و وسیله‌ای برای رشد و تعالی جامعه دانست و با اشاره به اینکه بستر هر اقدام و فعالیتی امنیت است، گفت: هیچ حیاتی بدون امنیت شیرین نیست و هیچ کاستی و کمبودی با وجود امنیت تلخ نیست.

به گفته شرفی، امروزه استفاده از روش‌های پیشگیری اجتماعی و امنیت مردمی یکی از مترقی ترین رویه‌های تأمین امنیت است که پلیس جمهوری اسلامی ایران به خوبی به آن پی برده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه پلیس اعتقاد دارد که میزان و سطح امنیت عمومی در جامعه به بلوغ و مسئولیت مردم بستگی دارد، گفت: مردم می توانند با کمک ساختارهای امنیتی و انتظامی در تولید و تأمین امنیت ایفای نقش کنند. پلیس جامعه محور با اقدامات اقناعی و مردمی می تواند با تکیه بر مشارکت شهروندان و توانایی های خود امنیت را به ارمغان آورد.

وی تأمین امنیت مراسم ماه محرم را الگوی مشارکتی موفق، مثال زدنی و تلفیقی از قدرت مردمی و ساختارهای انتظامی و امنیتی برشمرد و گفت: در دهه اول محرم امسال به صورت روزانه در 65 هزار نقطه از کشورمان مراسم عزاداری برگزار شد که با به کارگیری بیش از 80 هزار پلیس و همچنین مشارکت های مردمی در قالب همیار محرم ، نیروهای بسیج ، پلیس افتخاری ، نگهبان محله و ... امنیت این مراسم به بهترین وجه برقرار شد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت های مختلف درصدد آسیب رساندن به اسلام و انقلاب هستند ، اظهارکرد: کوچکترین خطا و سهل انگاری مسئولان کشور می تواند دستاویزی برای موج سواری دشمنان نظام باشد.

بر اساس اعلام پورتال پلیس، شرفی پلیس جمهوری اسلامی را سرباز ولایت خواند و گفت : به فرموده مقام معظم رهبری دشمن از حضور خود در منطقه به دنبال دو هدف یعنی نفوذ و از بین بردن نظام اسلامی است.

مهمترین وظیفه پلیس در انتخابات

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در آستانه انتخابات باید از غفلت امنیتی پرهیز کرد چرا که فاصله بین امنیت و ناامنی بسیار ناچیز و شکننده است و تلاش در جهت تقویت اشتراکات و انسجام اجتماعی از مهم ترین وظایف پلیس در ایام انتخابات است.

وی در بخش دیگیری از سخنان خود به اهمیت کلانتری ها و پاسگاه ها در جلب رضایت مردم اشاره کرد و گفت: در دیدار اخیر فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری، فرمان ایشان مبنی بر اینکه به کلانتری ها توجه ویژه شود، موجب تشکیل شورای تحول در راستای برنامه ریزی و افزایش کیفیت کلانتری ها شد.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...