نسخه چاپی

معمای مثلث برمودا حل شد!

عکس خبري -معماي مثلث برمودا حل شد!

نام مثلث برمودا نخستین بار در دهه 1950 توسط خبرنگاری به نام ادوارد ون وینكل جونز به این منطقه داده شد. این خبرنگار در خصوص تعداد زیادی كشتی و هواپیما كه در این منطقه ناپدید شده بودند برای آسوشتیدپرس مقاله‌ای نوشته بود.

به گزارش نما به نقل از مشرق، مستند جدید شبکه «ساینس» ابرهای شش ضلعی را به عنوان دلیل شکل‌گیری یکی از رازهای قدیمی دنیا معرفی کرده است.روز گذشته اخباری منتشر شدند که ادعا می‌کنند محققان بالاخره با کشف ابرهای عجیب و شش ضلعی شکل برفراز منطقه مثلث برمودا، موفق به حل معمای این مثلث شده‌اند.

بنا بر مستندی‌ جدید که در شبکه ساینس پخش شده، این ابرهای شش ضلعی بادهایی با سرعت 106 کیلومتر در ساعت را پدید می‌آورند که می‌توانند مانند «بمب‌هایی از هوا» عمل کنند و موجب غرق شدن کشتی‌ها و سقوط هواپیماها شوند. اما یک مشکل وجود دارد-مثلث برمودا در واقع وجود خارجی ندارد و در نتیجه معمایی برای حل کردن نیز وجود ندارد. با وجودی که ممکن است شایعاتی به گوشتان خورده باشد ولی در واقع مورد جدیدی از سقوط بی‌دلیل هواپیماها و یا غرق شدن کشتی‌ها در این منطقه به ثبت نرسیده است.

مثلث برمودا به منطقه‌ای از اقیانوس اطلاق می‌شود که توسط فلوریدا، برمودا و پورتوریکو احاطه شده است. این نام نخستین بار در دهه 1950 توسط خبرنگاری به نام ادوارد ون وینکل جونز به این منطقه داده شد. این خبرنگار در خصوص تعداد زیادی کشتی و هواپیما که در این منطقه ناپدید شده بودند برای آسوشتیدپرس مقاله‌ای نوشته بود.

1-زمانی که در دهه 70 میلادی، چارلز برلیتز کتاب پرفروش خود «مثلث برمودا» را منتشر کرد، حدس و گمان‌ها در خصوص نقش بشقاب پرنده‌ها و یا امواج قرمز که در آن منطقه به طور معمول دیده می‌شدند با شدت بیشتری مطرح شدند. اما مشکل این بود که هیچکس در واقع ادعاهای مربوط به ناپدید شدن کشتی‌ها و هواپیماها در آن منطقه را به طور جدی بررسی و تأیید نکرده بود. زمانی که روزنامه‌نگار دیگری به نام لری کوشه چند سال بعد به این کار مبادرت کرد، مشخص شد که اصلا معمایی وجود نداشته که نیاز به یافتن پاسخ داشته باشد. «ناپدید شدن مرموز» که همه را به وحشت انداخته بود چیزی جز چند گزارش اشتباه یا داستان‌های ساختگی نبودند. در گزارش بنجامین ردفورد که برای لایو ساینس تهیه کرده، آمده است: در بعضی موارد هیچ سابقه‌ای از کشتی‌ها و هواپیماهایی که اداعا می‌شود در منطقه مثلثی شکل نزدیک برمودا ناپدید شده‌اند وجود ندارد، این هواپیماها و کشتی‌ها خارج از تخیلات نویسنده وجود نداشته‌اند؛ در بعضی موارد هم کشتی‌ها و هواپیماه در عالم واقع وجود داشتند اما بر لیتز و سایرین در نوشته‌های خود به این موضوع اشاره نکردند که آنها در طی طوفان‌های سهمگین «به طرز اسرارآمیزی» ناپدید شده‌اند. در بعضی موارد هم کشتی‌ها در فاصله‌ای دوردست از مثلث برمودا غرق شده‌ بودند.


2-تعداد قایق و کشتی هم واقعا در این منطقه ناپدید شده‌اند، اما با توجه به اینکه این منطقه محل عبور بسیاری از نفتکش‌ها، کشتی‌های تفریحی و هواپیماهای چارتر است و از طرفی محلی است که طوفان‌های عظیم و گلف استریم(جریان خلیجی) در آن به وقوع می‌پیوندند، ناپدید شدن هواپیماها و کشتی‌ها در تعداد اندک به ثبت رسیده خیلی هم دور از تصور نخواهد بود. کوشه در سال 1975 کتابی را با عنوان «معمای مثلث برمودا-حل شد» را منتشر کرد، اما با وجودی که توانست نظر تعداد اندکی را تغییر دهد، معمای مثلث برمودا به حیات خود ادامه داد که ما را به امروز و یافته‌های جدید در خصوص مثلث برمودا می‌رساند. محققان اخیراً تصاویری که از ماهواره‌های ناسا ارسال شده‌اند را مورد بررسی قرار داده‌اند و متوجه وجود ابرهای شش ضلعی شده‌اند که از وسعتی بین 32 تا 88 کیلومتر برخوردارند و در فاصله حدود 240 کیلومتری ساحل فلوریدا بر فراز جزایر باهاما قرار دارند. استیو میلر، یک متخصص هواشناسی ماهواره‌ای از دانشگاه کلورادو اظهار کرده است که ظاهر این ابرها که از لبه‌های مستقیمی برخوردارند بسیار غریب هستند. میل گفت: معمولا ابرها دارای لبه‌های مستقیم نیستند و توزیع آنها بسیار اتفاقی است.

3-این نوع ابرها خیلی رایج نیستند، اما گروه محققین توانسته‌ ابرهای مشابهی را بر فراز دریای شمال و در فاصله‌ای از سواحل انگلستان مشاهده کند که ارتباط آنها با بادهایی با سرعت 160 کیلومتر درساعت در سطح دریا به اثبات رسیده است. این بادها از قدرت کافی برای ایجاد امواجی به ارتفاع 14 متر برخوردارند. رندی سرونی از دانشگاه آریزونا نیز گفته است: این اشکال شش ضلعی بر فراز اقیانوس در واقع بمب‌هایی از هوا هستند که به وسیله میکرو انفجارها شکل می‌گیرند و انفجارهایی از هوا هستند که از انتهای ابر خارج می‌شوند و به اقیانوس می‌رسند و امواجی را تشکیل می‌دهند که گاه از اندازه بسیار بزرگی برخوردارند و با یکدیگر تداخل پیدا می‌کنند و این بزرگی را تشدید می‌کنند. این تحقیقات هنوز مورد بررسی سایر تیم‌های تحقیقاتی قرار نگرفته و باید با شک و تردید به آنها نگریست، اما نمی‌توان منکر شد که احتمال وجود این ابرها بر فراز این منطقه بسیار زیاد است که می‌توانند با شکل‌گیری بادهای فوق قدرتمند مرتبط باشند.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...