نسخه چاپی

نقش پسر مهاجرانی در پرونده دكل‌های گمشده

علی علیلو نماینده شبستر در مجلس گذشته درباره پرونده دكل‌های گمشده نفتی در دولت قبل گفت: جریان دكل موسوم به گم شده به پسر مهاجرانی و شخصی به اسم طباطبایی باز می گردد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: علی علیلو نماینده شبستر در مجلس گذشته درباره پرونده دکل‌های گمشده نفتی در دولت قبل گفت: جریان دکل موسوم به گم شده به پسر مهاجرانی و شخصی به اسم طباطبایی باز می گردد.

موضوع از این قرار است که طباطبایی شریک پسر عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات، زد و بندهای لازم را می کنند. هفتاد میلیون دلار اجاره سالانه دکل بوده که 17 میلیون دلار آن را که مال یک یونانی هم بوده است می پردازند.

یعنی صاحب اصلی دکل یک فرد یونانی است. 17 میلیون دلار را پیش می دهند که شخص یونانی می تواند با این پول دکل را بازسازی کند و بعد تحویل بدهد. آن هم با عمر بیش از 35 یا 36 سال.

علیلو گفت: فرد یونانی از این 17 میلیون دلار 5 میلیون دلارش را هزینه بازسازی دکل فرسوده می کند؛ یعنی کمتر از پول پیشی که گرفته بودند. از بخت بد این دار و دسته، جریان برملا و رسانه ای می شود. آقایان دست و پایشان را گم می کنند و شروع می کنند به دروغ بافی و انگ زدن به این و آن.

فضاحت به جایی می رسد که بعد از رسانه ای شدن جرات نمی کنند بروند سراغ دکل. درحالیکه 60 میلیون دلار از 77 میلیون دلار قیمت دکل باقی مانده بود و پرداخت نشده بود. 17 میلیون دلار را طرف خارجی برای پیش پرداخت گرفته بود. طباطبایی 60 میلیون دلار را از شرکت حفاری و از وزارت نفت می گیرد و فرار می کند.

علیلو ادامه داد: طرف یونانی در قراردادش قید کرده بود که تا تاریخ فلان، من دکل را تحویل می دهم و شما هم پول من را تحویل دهید. در غیر این صورت قرارداد لغو می شود. از تاریخ قید شده می گذرد و طباطبایی هم پولها را می برد و پرداخت نمی کند؛ بنابراین پول دست شخص فروشنده نمی رسد و قرارداد رسما لغو می شود.

دکل بازسازی شده با پول ایران را اجاره می دهد در خلیج مکزیک که همین الان در آنجا در حال حفاری است. رسوایی به جایی رسیده است که یونانی پیام می دهد از این 17 میلیون دلار 12 میلیونش اضافه آمده و من فقط 5 میلیون دلار را خرج تعمیر دکل کرده ام، بیایید پولتان را بگیرید، ولی هیچ کس نمی رود. چون پیش خودشان گفته اند که اگر برویم گیر می افتیم.

۱۳۹۵/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...