نسخه چاپی

پاپی زاده در گفت‎گو با نما؛

دولت‌ حتی طرح‌های خود را برای هوای آلوده اجرا نمی‌كند / دولت با آلوده كنندگان هوا برخورد نمی كند

عکس خبري -دولت‌ حتي طرح‌هاي خود را براي هواي آلوده اجرا نمي‌كند   / دولت با آلوده كنندگان هوا برخورد نمي كند

در لایحه جدید هوای پاك برای ریزگردها قانون دستور العمل و برنامه تعریف شده این درحالی است كه در گذشته این خصوص قانونی وجود نداشت.

عباس پاپی‌زاده، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‎گو با پایگاه خبری نما؛ در خصوص بررسی لایحه هوای پاک در کمیسیون، گفت: لایحه هوای پاک از دو سال گذشته در مجلس مطرح شد و دوره نهم این موضوع در دستور کار نمایندگان قرار گرفت اما دولت نظرش این بود که این لایحه برای بررسی بیشتر به دولت عودت داده شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به کار کارشناسی خوبی که دور نهم مجلس در خصوص لایحه هوای پاک صورت گرفته بود از این رو لایحه با سرعت و فوریت در دستور کار نمایندگان کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم قرار گرفت و پس ار بررسی جزییات و تصویب در کمیسیون جهت بررسی نهایی به صحن علنی تقدیم شد.
پاپی زاده ادامه داد: لایحه هوای پاک امروز قرار بود توسط نمایندگان در صحن علنی بررسی شود اما به دلیل سوال از وزیر اطلاعات و دیگر برنامه‎های مجلس به جلسه بعدی یا هفته‎ آینده در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر این مطلب که سال‎ها در بحث آلودگی هوا با مشکلات عدیده مواجه هستیم، گفت: یکی از معضلات جدی آلودگی هوای در کشورمان عدم شفافیت در قوانین و صراحت در برخورد مجازات و متخلفین است.
پاپی زاده ادامه داد: در لایحه جدید هوای پاک نواقص تا حد زیادی برطرف شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبعی گفت: در لایحه جدید هوای پاک برای ریزگردها قانون دستور العمل و برنامه تعریف شده این درحالی است که در گذشته این خصوص قانونی وجود نداشت.
وی افزود: طبق لایحه هوای پاک دستگاه‎ها موظف هستند تا اقدامات و برنامه‎های خود را ارائه دهند تا بتوانیم به اهدافمان در این زمینه دست پیدا کنیم.
به گفته نماینده دزفول در بهارستان قوانین در خصوص ریزگردها کلی مطرح شده است، گفت: نمایندگان در صدد هستند تا این لایحه هرچه سریعتر قانونی و از سوی دولت به دستگاه‎ها جهت اجرای قانون ابلاغ شود.
وی گفت: دولت و بدنه با رفتارهای خود نشان داده است که قصد ندارد در بحث برطرف شدن آلودگی هوا قوانین اندک موجود را بدرستی اجرا نمی‎کند.
عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر این مطلب که تصویب لایحه بخودی خود مشکلات موجود در بحث آلودگی هوا را برطرف نخواهد کرد، گفت: لازم است دولت عزم جدی و بودجه و اعتابر مناسبی را در این زمینه در نظر گیرد و جایگاه محیط زیست را به عنوان متولی اصلی به رسمیت بشناسد و دستگاه‎ها ‎بیش از این به محیط زیست فشار وراد نکنند.

۱۳۹۵/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...