نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون قضائی مجلس:

مجلس نباید در برابر شورای نگهبان مانع تراشی كند

عکس خبري -مجلس نبايد در برابر شوراي نگهبان مانع تراشي کند

ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید در كار شورای نگهبان كه فقهای گرانقدری در آن حضور دارند كه همواره در تصمیماتشان خدا را در نظر دارند و بر همین اساس از ابتدای انقلاب زحمت كشیده اند و در برابر انحرافات ایستادگی كرده اند و در اكثر موارد تصمیماتشان مورد تائید امام راحل و رهبری معظم انقلاب بوده است، مانع تراشی كنیم.

مجلس چندي پيش طرحی را تصویب کرد که طی آن، اختیارات شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات را محدود می کند، این اتفاق در حالی رخ داد که سیاستهای کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و طی بند 13 همین سیاستها تعیین سازوکار لازم برای حسن اجرای وظایف نمایندگی، رعایت قسم‌نامه، جلوگیری از سوءاستفاده مالی، اقتصادی و اخلاقی و انجام اقدامات لازم در صورت زوال یا کشف فقدان شرایط نمایندگی مجلس در منتخبان مورد تاکید قرار گرفته که مصوبه مجلس با آن در تضاد است.
در این خصوص با حجت الاسلام حسن نوروزی تماس گرفتیم.نماینده مردم رباط کریم و بهارستان با اعلام مخالفت خود در مجلس با این طرح اظهار داشت: این مصوبه به نوعی در تقابل با شورای نگهبان در مجلس رای آورد.
عضو کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس به قضیه رد صلاحیت منتخب سوم اصفهان اشاره کرد و افزود: متاسفانه نمایندگان در تصویب این طرح، قضیه مربوط به خانم مینو خالقی را در نظر داشتند و احساسی رای دادند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی وقضایی با بیان این نکته که قطعا ً این مصوبه از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد، اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید در کار شورای نگهبان که فقهای گرانقدری در آن حضور دارند که همواره در تصمیماتشان خدا را در نظر دارند و بر همین اساس از ابتدای انقلاب زحمت کشیده اند و در برابر انحرافات ایستادگی کرده اند و در اکثر موارد تصمیماتشان مورد تائید امام راحل و رهبری معظم انقلاب بوده است، مانع تراشی کنیم.
وی به مشکلات موجود در شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: الان می بینیم که در شوراها متاسفانه در سراسر کشور تخلفات گسترده ایی صورت می گیرد، زد و بند رخ می دهد، مشکلات مالی رخ می دهد، از شهرداران گرو کشی می کنند و امتیاز می گیرند و همه اینها بدین خاطر است که تائید صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر و روستا از شورای محترم نگهبان گرفته شده و به گروهی واگذار شده که تجربه ائی در این کار ندارند و فاقد تخصص در تعیین مصادیق صلاحیت افراد هستند، در نتیجه ما شاهد این مسائل هستیم.
حجت الاسلام حسن نوروزی این طرح را در تناقض صد در صدی با سیاستهای کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دانست و افزود: با توجه به این سیاستها، انتظار این بود که مجلس در مسیر تحکیم اقتدار شورای نگهبان قدم بردارد و غیر از این هم نباید باشد، چرا که در این حالت جلوی نفوذ گرفته خواهد شد.

۱۳۹۵/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...