نسخه چاپی

نقوی حسینی، در گفت‌وگوبا نما؛

بن‌بست شعار انتخاباتی روحانی/ آیا «بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی» محقق شد؟

عکس خبري -بن‌بست شعار انتخاباتي روحاني/ آيا «بازگشت عزت به پاسپورت ايراني» محقق شد؟

تحریم انگشت نگاری از ایرانی‌ها و مسئولان همچنان بر سر جای خود باقی مانده است و از پاسپورت ایرانی لغو نشده و هر ایرانی اگر بخواهد به هر كشوری سفر كند باید از وی انگشت نگاری گرفته شود.

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم ورامین در گفت‎وگو با پایگاه خبری نما، در خصوص بازگشت عزت ایرانی به پاسپورت ایرانی در دولت تدبیر و امید، گفت: بعد از گذشت سه سال از دوره قدرتمند تدبیر و امید باید بگوییم که شعار روحانی مبنی بر بازگشت عزت ایرانی در پاسپورت ایرانی تحقق یافته تلقی نمی‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: مصداق‎های بسیاری داریم که نه تنها عزت ایرانی در پاسپورت ایرانی بازگشت داده نشده است بلکه برخورد‎های تحقیر آمیز بیشتری از قبل نسبت به پاسپورت ایرانی از سوی کشور‌ها صورت گرفته است.
این نماینده مردم ورامین در خانه ملت به تحقیر پاسپورت ایرانی در فرودگاه‎ها و سفر مسئولان به کشور‌ها دیگر اشاره و تصریح کرد: تحریم انگشت نگاری از ایرانی‌ها و مسئولان همچنان بر سر جای خود باقی مانده است و از پاسپورت ایرانی لغو نشده و هر ایرانی اگر بخواهد به هر کشوری سفر کند باید از وی انگشت نگاری گرفته شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اذعان داشت: در جده شاهد بودیم چگونه به پاسپورت ایرانی عزت نهادند و چه برخوردی با دو نوجوان ایرانی نکردند و چگونه در حادثه منا با حجاج ایرانی رفتار کردند همه این موارد از نتایج تحقق شعار عزت ایرانی در پاسپورت ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز عکس بازگشت عزت ایرانی در پاسپورت ایرانی در مواجه کشورهای جهان با پاسپورت ایرانی را شاهد هستیم.

نقوی حسینی در ادامه به سابقه تاریخی ایران در جهان اشاره و بیان داشت: نقش تمدن اسلامی ایرانی در جهان و اهمیت استراتژیک بودن نظام ایجاب می‌کند که ایران به عنوان یه کشور مورد احترام تلقی و پاسپورت آن باید از سوی کشور‌ها به عنوان پاسپورت یک کشور بزرگ احترام گذاشته شود این درحالی است که برای رسیدن به این مطلوب راه بسیار زیادی ر پیش روی خود مشاهده می‌‎کنیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که پاسپورت ایران با تمدن چندین ساله در ردیف کشورهای بسیار ضعیف غیر موثر قرار گرفته است و قرار گرفتن در ردیف کشورهای ضعیف از سوی هیچ ایرانی حاضر در اقصی نقاط جهان قابل قبول نیست و نخواهد بود.

۱۳۹۵/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...