نسخه چاپی

عباسی در گفت‎وگو با نما:

دولت لبنان ضامن ثبات در كشور است/تداوم همگرایی میان گروه‌های لبنانی باعث قدرت دولت لبنان است

عکس خبري -دولت لبنان ضامن ثبات در کشور است/تداوم همگرايي ميان گروه‌هاي لبناني باعث قدرت دولت لبنان است

جریان مقاومت با توانایی‎هایی كه دارد می‌تواند میان جریان 14 مارس نیز وفاق و همگرایی ایجاد كند و اگر میان جریان‌های موجود در لبنان وفاق شكل بگیرد دولت لبنان می‎تواند مواضع محكم‌تری در خصوص نا آرامی‎هایی كه در منطقه حكم فرماست، اتخاذ كند.

علی عباسی، کارشناس مسائل لبنان و خاورمیانه، در گفت‌و گو با پایگاه خبری نما، در خصوص مواضع سیدحسن نصرالله در روز عاشورا و تأثیرش در مواضع داخلی لبنان، گفت: حزب الله لبنان در تلاش است تا همگرایی در داخل جریان 8 مارس ایجاد کند.

وی در ادامه به توانایی نصرالله وجریان مقاومت در میان دیگر گروه‌ها و نهادها اشاره و بیان داشت: سیدحسن نصرالله و جریان مقاومت با توانایی‎هایی که دارد می‌تواند میان جریان 14 مارس نیز وفاق و همگرایی ایجاد کند و اگر میان جریان‌های موجود در لبنان وفاق شکل بگیرد دولت لبنان می‎تواند مواضع محکم‌تری در خصوص نا آرامی‎هایی که در منطقه حکم فرماست، اتخاذ کند.

وی در ادامه افزود: اگر وفاق میان گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در لبنان بیشتر شود، امنیت لبنان نیز تضمین خواهد شد.

عباسی تصریح کرد: با توجه به برخی اختلافاتی که بین هم ‎پیمانان در لبنان همچون نبی بری با مشیل عون رخ داده حزب الله تلاش مضاعفی را شروع کرده است تا همگرایی را میان اعضای 8 مارس ایجاد کند.
به گفته این کارشناس مسائل لبنان حزب الله و جریان مقائمت در ایجاد همگرایی میان گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در لبنان بسیار می‌تواند تأثیر گذار باشد.

وی در ادامه به نامزد معرفی شده حریری اشاره کرد و افزود: سلیمان پرن نامزد معرفی شده از سوی حریری به عنوان رئیس جمهور بسیار به دنبال ایجاد اختلاف میان اعضای 8 مارس بود.

عباسی بیان کرد: حزب‎الله با تلاش بسیار توانست همگرایی میان اعضای 8 مارس را حفظ کند.

این کارشناس مسائل لبنان و خاورمیانه تصریح کرد: با ایجاد همگرایی حزب الله امروز شاهد هستیم حریری از مشیل عون حمایت می‌کند و رسانه‌ها و دیگر جریان‎های سیاسی نیز از حمایت حریری و مشیل عون به عنوان ریاست جمهوری راضی هستند.
وی افزود: اگر این هفته تا انتخابات طبق روال مورد نظر حزب الله به سرانجا برسد دولت متحد با یک دستور عمل قوی روی کار خواهد آمد و افراد با مشخصات‎قوی‎تر که برای برنامه‎های بین‌المللی لبنان داشته باشد که این امر مسلتزم این است که برنامه‌ها و دستور عمل‌ها با منافع آمریکا و اسرائیل مغایرت داشته باشد.


۱۳۹۵/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...