نسخه چاپی

سید محمد باقر عبادی در گفتگو با نما:

برای ترمیم كابینه دیر است/ اگر روحانی قصد ترمیم كابینه را داشت باید از تیم اقتصادی آغاز می‌كرد

عکس خبري -براي ترميم کابينه دير است/ اگر روحاني قصد ترميم کابينه را داشت بايد از تيم اقتصادي آغاز مي‌کرد

ترمیم كابینه دیر و نابجا انجام شد. نا بجا به این معنا كه دولت باید تیم اقتصادی را ترمیم می كرد

به گزارش خبرنگار نما ، سید محمد باقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اظهار تعجب از معرفی افراد رد صلاحیت شده برای تصدی وزارت خانه های ورزش، آموزش و پرورش و ارشاد از سوی مجلس نهم و معرفی مجدد آنها توسط رئیس جمهور گفت: جای تعجب دارد آقای رئیس جمهور افرادی را مجدد به مجلس دهم معرفی کردند که قبلا در مجلس نهم رای نیاورند و خرد جمعی به آنها نه گفت.
وی ادامه داد: به نظر می رسد این انتخاب بیشتر تلاش برای راضی کردن این افراد و طیف سیاسی آنها است، تا با راضی نگه داشتن جریان سیاسی وابسته به این افراد، از آنها برای انتخابات آینده کمک بگیرد وگرنه نیرو در کشور فراوان است، نیروهای شایسته و خدوم که از نظر سیاسی هم به گونه ای نیستند که مغایرتی با طیف سیاسی دولت داشته باشند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تمرکز روحانی بر افراد معرفی شده جهت تصدی سه وزارت خانه به این دلیل است که در گذشته این افراد در انتخاب روحانی نقش زیادی داشتند، ادامه داد: برای تلاش این افراد، پاسخ مناسب، تصدی وزارت خانه است و الا که وجهی نداشت مهره های سوخته را مجددا معرفی کند.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی بر وجود لابی های پشت پرده در مجلس برای رای آوردن این افراد گفت: طبیعتا دولت برای رای آوردن این افراد لابی انجام می دهد، بحث این است که این افراد معرفی شده در در فتنه سال 88 نقش داشتند، جا داشت رئیس جمهور کسانی که در مسائل امنیتی دچار مشکلاتی هستند را معرفی نمی کرد و رئیس جمهور با نگاه به مصالح انقلاب، نظام و با رویکرد متفاوتی با آنها رفتار می کرد.
عبادی معیار صلاحیت افراد برای تصدی وزارت خانه را تلاش و یا عدم تلاش برای انتخاب روحانی به ریاست جمهوری ندانست و ادامه داد: معیار منافع مردم و انقلاب است و این باید مورد نظر قرار گیرد نه رفتارهای انتخاباتی گذشته و نه قول و قراری برای انتخابات ریاست جمهوری آینده.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیش بینی خود را از نتیجه جلسه رای اعتماد مجلس به سه وزیر معرفی شده این گونه ذکر کرد: فکر می کنم سه فرد معرفی شده با چالش جدی در مجلس مواجه خواهند شد و یا رای نمی آورند و اگر هم رای بیاورند لب مرز می آورند.
عبادی در ادامه در خصوص ترمیم کابینه روحانی بیان کرد: ترمیم کابینه دیر و نابجا انجام شد. نا بجا به این معنا که دولت باید تیم اقتصادی را ترمیم می کرد
عبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا معرفی این افراد یک نوع دهن کجی به مجلس نهم و نشان دادن همراهی مجلس دهم با دولت است، تاکید کرد: معرفی این افراد نوعی لج بازی است، بیشتر بخاطر بده بستانهای انتخاباتی در گذشته و آینده است و روحانی نظرش این است که این افراد جز گروهی هستند که باید وارد دولت شوند.

۱۳۹۵/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...