نسخه چاپی

الهیان در گفتگو با نما:

حقوق های نجومی منجر به سلب اعتماد مردم از دولت شده است/ دولت در مبارزه با فساد شعار می دهد/ اصلاح‌طلبان از مفسدان اقتصادی خود حمایت می‌كنند

عکس خبري -حقوق هاي نجومي منجر به سلب اعتماد مردم از مسئولين شده است/ دولت در مبارزه با فساد شعار مي دهد/ اصلاح‌طلبان از مفسدان اقتصادي خود حمايت مي‌كنند

شعار دولت در ابتدای تصدی جایگاه ریاست جمهوری مبارزه با مفاسد به طور جدی بود و ادعا می كرد كه این شعار در دستور كار دولت قرار خواهد گرفت اما در شرایط عادی و بعد از اخذ مسئولیت مشاهده كردیم كه دولت با مواضع مبهم و با عدم شفافیت با مردم روبرو شد و متاسفانه برخورد مناسبی در ارتباط با این قضایا نداشت.

زهره الهیان، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری نما در خصوص عدم برخورد دولت با فيش هاي نجومي گفت: موضوع حقوق های نجومی که منجر به سلب اطمینان مردم از مسئولین شده است باید هر چه سریع تر با شفاف سازی دولت با آنها برخورد و گزارش آن به مردم ارائه شود، مقام معظم رهبری هم در بیانات خود تاکید جدی بر عزل مسئولانی که حقوق های نجومی را دریافت کردند داشته و به باز گرداندن این اموال به بیت المال تاكيد كردند، مقام معظم رهبری همچنین در ادامه تاکید داشتند چنین افرادی که حقوق های نجومی را دریافت کردند شایستگی و لیاقت تصدی این مسئولیت ها را ندارند. اما متاسفانه ما در طول چند ماه گذشته شاهد بودیم که دولت با مواضع مبهم، متفاوت و متناقض با این موضوع برخورد کرد! نه آمار درستی را به اطلاع مردم رساند و نه در ارتباط برخورد با متخلفین اقدام محکمی را انجام داد علارغم اینکه شعار دولت در ابتدای تصدی جایگاه ریاست جمهوری مبارزه با مفاسد به طور جدی بود و ادعا می کرد که این شعار در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت اما در شرایط عادی و بعد از اخذ مسئولیت مشاهده کردیم که دولت با مواضع مبهم و با عدم شفافیت با مردم روبرو شد و متاسفانه برخورد مناسبی در ارتباط با این قضایا نداشت.
وي گفت: از طرفی متاسفانه مسئولین صحبت از این موضوع دارند که حقوق های نجومی اقدامی غیر قانونی نبوده است و برخورد با این مدیران ناعادلانه است این حقوق های کلان بر اساس قانون به این مدیران داده شده است. این مسئله و این اظهار نظرها منجرب به سلب اعتماد بیشتر مردم بیش از گذشته شده است و این موضوع تبعیض آشکاری را تداعی کرده است که به هیچ وجه مورد تایید مردم نیست.
خانم الهیان در ارتباط با برخورد با این قضیه گفت: این مجلس شورای اسلامی است که باید به صورت جدی به این مسئله ورود داشته باشد تا مطالبات مردم در این رابطه پاسخ داده شود و با خاطیان برخورد جدی صورت گیرد و همچنین تاکیدات و دستورات مقام معظم رهبری عملی شود. دولت هم در این راستا باید یک ورود اولیه و جدی داشته باشد و هم قوه قضائیه به نحو مطلوب با این مدیران متخلف برخود لازم را داشته باشد و اگر به در رسیدگی ها این نکته مشخص شد که خلاء قانونی در ارتباط با این پدیده موجود است باید با دخالت قوه قضائیه در راستای اصلاح قوانین و بررسی خلاءهای قانونی و تصویب قوانین جدید اقدام جدی صورت پذیرد.


۱۳۹۵/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...