نسخه چاپی

قدیری ابیانه در گفت وگو با نما:

واقعیت این است كه همه تحریم‌ها لغو نشده و تحریم‌های اولیه پابرجا هستند

عکس خبري -واقعيت اين است که همه تحريم‌ها لغو نشده و تحريم‌هاي اوليه پابرجا هستند

رئیس جمهور می گوید كه 8-9 ماه بیشتر از برجام نگذشته است! و نباید خیلی توقع داشت در حالیكه آقای روحانی وعده داده بود كه تعامل او با جهان و آمریكا همه تحریم ها در روز اجرای برجام برچیده خواهد شد اما برعكس تحریم ها افزایش پیدا كرد و عمده تحریم های گذشته هم همچنان برقرار است

رئیس جمهور در سخنرانی روز صادرات پراکنده گویی های عجیبی داشتند علاوه بر اشاره به تاکید صادرات گفتند 4 نفر نیروی امنیتی تنها مورد اعتماد نیستند بلکه جوانها‌، تجار و دانشجویان نیز مورد اعتماد هستند! و کمی بعد از خرید هواپیما و صادرات صحبت کردند و دعوا با جهانیان صحبت کردند. محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با پایگاه خبری نما گفت: برخی از اظهارات رئیس جمهور در مورد صادرات کاملا صحیح است، اینکه صادرات باید همواره با رقابت در داخل همراه باشد و یا اینکه صادرات کالا و خدمات یک زنجیره است و همه این زنجیره باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند موفقیت ها را به دست بیاورند، یا این که آغاز این کار از تولید است که اساس اقتصاد مقاومتی است هم و اینکه اگر تولید ما با استاندارد های جهانی منطبق نباشد و کیفیت لازم را نداشته باشد بازار داخل و خارج را از دست خواهد داد و ... بله همه اینهایی که رئیس جمهور محترم اشاره کردند کاملا صحیح است، اما این حرف ها برای مواقع انتخاباتی خوب است و کاربرد دارد نه الان که 4 سال اول دوره ریاست جمهوری ایشان رو به اتمام است. آلان زمان این صحبت ها نیست رئیس جمهور در این زمان باید گزارش کار بدهد که چه كارهايي کرده و چه كاري باید انجام دهد، نه اینکه چه کارها می توان کرد! رئیس جمهور باید بداند رمز موفقیت کشور هایی مثل ویتنام، مالزی و تایلند در اقتصاد تعامل سازنده با دنیاست. اگر قرار بود اینها با دنیا دعوا داشته باشند که به جایی نمی رسیدند! این اظهارات ایشان در روز صادرات یعنی رئیس جمهور برداشت درستی در قبال ریاست جمهوری خود از آغاز تا به حال نداشتند.
سفیر سابق استرالیا و بلژیک در ادامه گفت: رئیس جمهور ادعا می کنند به خاطر نبود تعامل با دنیا کشور در حال عقب گرد است باید به ایشان بگویم اگر تعامل با دنیا می توانست باعث پیشرفت شود این اتفاق باید برای مصر می افتاد که هم با اسرائیل و هم با امریکا روابط خوب و حسنه ایی داشت اما الان به کجا رسیده؟ هیچ جا. البته باید دید منظور ایشان از تعامل با جهان چیست؟ همانطور که همه می دانند ایران هیچ منعی برای گسترش روابط با هیچ یک از کشور های جهان به غیر از اسرائیل و آمریکا نداشته است, تمام دولت های بعد از انقلاب اسلامی در سدد تعامل با جهان بودند! هرگز ایران به دنبال قطع رابطه با کشور های آسیایی, اروپایی, آمریکای لاتین و آفریقایی نبوده است و هرگز درصدد دشمنی حتی با آمریکا هم نبوده اند بلکه این آمریکا بوده است که همیشه درصدد دشمنی با ایران بوده پس این طبیعی است که ایران دشمن دشمن خود باشد و این خطاست که دشمن را دوست فرض کنیم.
قدیری ابیانه با اشاره به صحبت رئیس جمهور به برجام گفتند: رئیس جمهور می گوید که 8-9 ماه بیشتر از برجام نگذشته است! و نباید خیلی توقع داشت در حالیکه آقای روحانی وعده داده بود که تعامل او با جهان و آمریکا همه تحریم ها در روز اجرای برجام برچیده خواهد شد اما برعکس تحریم ها افزایش پیدا کرد و عمده تحریم های گذشته هم همچنان برقرار است و حتی چیزی از تلاش دشمن هم برای ایران هراسی هم کاسته نشده است. کدام جناح در ایران به دنبال ایران هراسی است که مشکل ما باشد؟ هیچ کدام این امریکا و هم پیمانانش بودند که بر ایران هراسی تاکید داشتند و همچنان دارند.
وي ادامه داد: آقای روحانی به خرید هواپیما اشاره کرده بودند بله اینکه هواپیماهای مدرن داشته باشیم خیلی خوب است اما از آن بهتر آن است که خود هواپیماهای خوب را بسازیم! رئیس جمهور می گویند یک عده با خرید هواپیما مخالفند و به ما می گویند برو و اتوبوس بخر! بله کشور ما کشور وسیعی است و به هواپیما هم احتیاج دارد ولی خب اتوبوس هم جزء نیازهای کشور است که باید به آن هم توجه شود اما من فکر نمی کنم با وجود برجام ما در خرید هواپیما یا حتی در خرید اتوبوس از برزیل هم به موفقیتی برسیم.
این کارشناس مسائل استرا تژیک در آخر گفت: حتما باید مزیت ها برای توسعه صادرات مد نظر قرار بگیرد هم تصمیمات دولت و هم عملکرد مردم در توسعه صادرات اهمیت دارد, ما علاوه بر تحریم های خارجی؛ دچار خود تحریمی هم در داخل هستیم زیرا با توافق بر استفاده از کالای خارجی و استفاده نکردن از کالای خارجی دست تولید کننده را بسته ایم و این یعنی خودمان خودمان را تحریم کرده ایم و به تولیدات داخل اهمیت نمی دهیم, حتی خرید هایی هم که توسط دستگاه های دولتی انجام می شود موید همین روند است! اکنون که چند ماه بیشتر به پایان دوره اول ریاست جمهوری روحانی نمانده دیگر دوره ی شعار دادن نیست مشکلات اقتصادی کشور نیز باید رفع و رجوع شود و در این زمان باقی مانده ریاست جمهوری باید به کارهای عقب مانده رسیدگی کند نه تنظیم برنامه های جدید و شعار های متفاوت دیگر.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...