نسخه چاپی

درگیری نمایندگان آمریكا و روسیه در سازمان ملل

جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه شاهد درگیری لفظی نمایندگان آمریكا،‌ بریتانیا و فرانسه از یك سو و نماینده روسیه در سازمان ملل از سوی دیگر بود.

به گزارش نما به نقل از عصر ایران: جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه شاهد درگیری لفظی نمایندگان آمریکا،‌ بریتانیا و فرانسه از یک سو و نماینده روسیه در سازمان ملل از سوی دیگر بود.

رویترز گزارش داد؛ در این جلسه استیفن اویرین مسؤول کمک ها در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت خطاب به اعضای شورا گفت که در زمینه پایان دادن به جنگ 6 ساله در سوریه،‌"مسؤولیت بر دوش شماست".

وی همچنین گفت که به دلیل اینکه هیچ اقدامی از سوی شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ در سوریه انجام نمی شود او خشمگین است.

این گزارش ماهانه آویرین درباره وضعیت کمک های انسان دوستانه در سوریه باعث درگیری لفظی شدیدی میان روسیه از یک سو و آمریکا،‌بریتانیا و فرانسه از سوی دیگر شد.

آویرین گفت:‌ از همه اعضای شورای امنیت که دارای نیروی نظامی در سوریه هستند می خواهم به برنامه های ملموسی برای توقف حملات هوایی به مناطق غیرنظامی در سوریه اقدام کنند.

رویترز نوشت که این مقام ارشد سازمان ملل متحد به صورت ویژه از دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و روسیه برای حملات هوایی به شهر حلب انتقاد کرد.

وی افزود: حلب به منطقه قتل و کشتار تبدیل شده است . از 4 ماه پیش تاکنون هیچ کمکی به منطقه شرق حلب نرسیده است.

او مدعی شد: نیروهای روسیه و سوریه غیرنظامیان را مورد هدف حملات هوایی قرار می دهند اگر غیرنظامیان از این حملات نجات یابند فردا با گرسنگی روبه رو خواهند شد. شیوه ها به اندازه ای که غیرمعقول هستند واضح هم هستند.

مسوول کمک رسانی در سازمان ملل اضافه کرد: فقط خشمگین می شوم. ماه ها یکی پس از دیگری ... وضعیت بدتر و بدتر می شود. برای توقف جنگ در سوریه و توقف رنج ها اتفاقی نمی افتد. اگر دست به کاری نزنید سوری هایی باقی نخواهند ماند که آنها را نجات دهیم. این ارثیه این شوراست. ننگ بر ما.

سفیر روسیه در سازمان ملل هم در واکنش به این سخنان مقام ارشد سازمان ملل متحد سخنان وی را تهاجمی و تجاوزکارانه توصیف و از اینکه او به توقف حملات هوایی ارتش روسیه به حلب و برقراری اتش بس در این شهر اشاره ای نکرده است از او انتقاد کرد.

ویتالی چورکین گفت: اگر نیازمند شنیدن موعظه بودیم به کلیسا می رفتیم. لطفا چنین گزارش هایی را ترک کن شاید یک روزی این داستان را نوشتی.

ارتش روسیه و سوریه می گویند که منطقه شرق حلب در محاصره انهاست. این منطقه تحت کنترل نیروهای جبهه فتح الشام است که تا قبل از این شاخه القاعده در سوریه بود. در این منطقه نزدیک به 300 هزار نفر زندگی می کنند که حدود 10 هزار نفر از انها اعضای مسلح گروه فتح الشام هستند.

دولت بشار اسد بارهام کرده که به شدت با تروریست ها خواهد جنگید و این جنگ تا بازپس گیری همه خاک سوریه از آنها ادامه خواهد داشت.

دولت سوریه و ارتش روسیه در روزهای اخیر آتش بس های متعددی را با هدف فراهم کردن زمینه برای خروج افراد مسلح از حلب اعلام کرده اند. ارتش روسیه برای نهمین روز متوالی در منطقه حلب سوریه اتش بس یکجانبه اعلام کرده است.

علاوه بر این گذرگاه های امن برای خروج افراد از مناطق محاصره شده حلب ایجاد شده است.

با این حال اعضای جبهه فتح الشام خروج از این منطقه حلب را رد می کنند.

سمانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل هم در جلسه شورای امنیت و در واکنش به سخنان نماینده روسیه خطاب به او گفت: آنچه که روسیه از سازمان ملل می خواهد تعریف و تمجید است ... تو به دلیل اینکه یک روز یا یک هفته جنایت جنگی مرتکب نشده ای، تبریک و تعریف دریافت نخواهی کرد.

۱۳۹۵/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...