نسخه چاپی

افشین پیروانی در گفت و گو با نما:

كی‌روش و برانكو نظرات نزدیك به هم دارند

عکس خبري -کي‌روش و برانکو نظرات نزديک به هم دارند

كی روش و برانكو با هم قهر نبودند،‌ بلكه به خاطر بحث ایفمارك اختلاف نظر داشتند و بین آنها بحث پیش می‌آمد. از علی پروین تشكر می‌كنم و امیدوارم این اتفاق به زودی رخ دهد. مطمئن باشید كه كی‌روش و برانكو نظرات نزدیك به هم دارند.

افشین پیروانی از آن دست انسان هایی است که در هر کسوتی باشد برای همه فوتبالی ها دوست داشتنی است، چرا که از شخصیت بالایی برخوردار است. پیروانی چه زمانی که کایپیتان تیم ملی بود و چه الان که سرپرست تیم ملی است هوادران خود را داشت. او که از ارکان اصلی تیم ملی است، با سعه صدر و حوصله توانسته همه خواسته های کی روش را تامین کند. گفتگوی نما رابا سرپرست تیم ملی بخوانید.


 درباره شرایط تیم ملی در این روزها توضیحی بدهید؟
 هر کسی که فوتبال را دنبال می‌کند آرزویش است که تیم‌ ‌ملی کشورش به‌جام‌جهانی برسد. ما موفق شدیم در مرحله نخست انتخابی جام جهانی اول شویم. در حال‌ حاضر در گروهی قرار داریم که همه در تلاش هستند تا به جام جهانی صعود کنند و با این اوصاف ما با 10 امتیاز در رده اول قرار داریم و یکی از اصلی ترین امیدهای صعود به جام جهانی روسیه هستیم.


 به عنوان کسی که از دل فوتبال آمده و در حال حاضر از نزدیک ناظر بر کارها و تمرینا کی روش است، چقدر حضور او برای این موفقیت که می گویید موثر است؟
 کشورهای دیگر هم به سمت مربیان درجه یک همانند کارلوس کی‌روش می‌روند. فوتبال امروز یک علم شده و باید با کار و تلاش به نتیجه‌ برسیم. تمرین تیم‌ ‌ملی هر‌روز فیلمبرداری می‌شود و کادرفنی تا نیمه های شب آن را بررسی می‌کند. در نتیجه‌ حضور هیچ بازیکنی در ترکیب اتفاقی نیست. کی‌روش واقعاً برای تیم‌ ‌ملی تلاش می‌کند. این که می‌گویند اخلاقش تند است، قبول دارم، ولی باید امکانات فراهم باشد و بهانه ای به دست کسی ندهیم. در حال‌ حاضر امکانات ما از زمین گرفته تا اتوبوس خوب نیست.


 برای صعود صددرصدی به جام جهانی چه ابزاری نیاز است؟
 برای نتیجه‌ گرفتن یک دست صدا ندارد و باید چند گروه با هم متحد شوند. اگر بخواهیم به جام جهانی برویم باید امکانات جهانی داشته باشیم و کی‌روش هم حمایت شود. هدف گذاری تیم ملی، کسب نتایج خوب است. ان شاءالله تیم ملی با حمایتها و برنامه ریزی خوب به جام جهانی برود.


 با توجه به نتیجه های کسب شده در دور اول فکر می کنید صعود به جام جهانی صددرصدی شده است؟

من خودم بازیکن، مربی و سرمربی بوده ام و اکنون نیز مدیر هستم. در جام جهانی 98 هم بازی کرده ام و مطمئنا اگر آن تیم کمی نظم داشت به مرحله بعد می رفت. من و آقای کی روش هر روز با هم جلسه داریم و ایشان می گوید که مسائل داخل زمین با من و از شما می خواهم در بیرون زمین به من کمک کنید. مطمئنا ما کار سختی در پیش رو خواهیم داشت. هیچ کس فکر نکند کار ما تمام شده است.


 درباره اتفاقات پس از بازی ازبکستان از‌معطلی در فرودگاه تاشکند گرفته تا به سرقت رفتن کفش‌های بازیکنان کمی بگویید؟

 فوتبال دیگر این نیست که فقط نود ‌دقیقه داخل زمین بجنگیم،‌ بلکه قبل و بعد از بازی جنگ روانی اتفاق می‌افتد. به‌ هر حال مشکل معطلی در فرودگاه همیشه وجود دارد. البته در کشورهای حوزه خلیج فارس چند برابر است. زمانی هم که برای بازی با کره آماده می‌شدیم متوجه شدیم 18 جفت کفش بازیکنان گم شده است. به‌ هر حال این جنگ‌های روانی وجود دارد و ما باید آنقدر قوی باشیم که اجازه ندهیم این مسائل بر روی ما تاثیر بگذارد. باید این را بدانیم افتخار دومین صعود پیاپی به جام جهانی برای همه ایرانیهاست و تقاضا دارم که همه دست به دست هم بدهیم و از تیم ملی حمایت کنیم


 در این چند دیداری که تیم ملی انجام داده در هر بازی با یک نوع تاکتیک بازی کرده، دلیل چیست؟
 دو بحث وجود دارد، اگر قرار است خوب بازی کنیم و تیم‌ ‌ملی به جام جهانی نرود، این قابل قبول نیست. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ابزار دست هر مربی بازیکنان هستند و او باید نسبت به توانایی‌ها، مصدومیت و شرایط روحی و روانی آنها ترکیب تیم‌ ‌را بچیند. در بازی بعدی تلاش می‌کنیم مثل بازی با کره جنوبی زیبا بازی کنیم، ولی هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. از کسانی که فنی هستند این توقع می‌رود که کارشناسی تیم‌ ‌ملی را نقد کند. تیم‌ ‌ملی با نفرات و فدراسیون‌ نمی‌تواند به جام جهانی برود و باید مسئولان هم آن را حمایت کنند. در حال‌ حاضر فدراسیون 15 میلیارد بدهی دارد و هر پولی که میاید خرج این بدهی‌ها می‌شود.


 درباره برنامه‌های تیم‌ ‌ملی پس از بازی با سوریه بگویید؟
 بعد از بازی با سوریه احتمالا دو بازی تدارکاتی داریم. من به مربیان حق می‌دهم که به خاطر تعطیلات لیگ ناراحت باشند. از آقای کمالوند تشکر می‌کنم که با وجود این که در ابتدا با تعطیلات لیگ مخالف بود، در‌کنفرانس مطبوعاتی از تیم‌ ‌ملی حمایت کرد و گفت‌ که امسال، سال تیم‌ ‌ملی است و باید با برنامه‌های آن پیش برویم. در ضمن ما به دنبال این هستیم که بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشیم که نه تیم ملی ضرر کند و نه باشگاه ها .چرا که ما هم می دانیم که در صورتی که لیگ ما قوی باشد و باشگاه های ما با صلابت باشند تیم ملی با اقتدار بیشتری به کار خود ادامه می دهد.



علی پروین قرار بود بین کی روش و برانکو وساطت کند و این دو را با هم آشتی دهد؟

این‌ها با هم قهر نبودند،‌ بلکه به خاطر بحث ایفمارک اختلاف نظر داشتند و بین آنها بحث پیش می‌آمد. از علی پروین تشکر می‌کنم و امیدوارم این اتفاق به زودی رخ دهد. مطمئن باشید که کی‌روش و برانکو نظرات نزدیک به هم دارند.

۱۳۹۵/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...