نسخه چاپی

نوروزی در گفت‌وگو با نما:

دانش آشتیانی گزینه مناسبی برای آموزش و پرورش نیست/ "جریمه دیركرد بانكی حرام و رباست

عکس خبري -دانش آشتياني گزينه مناسبي براي آموزش و پرورش نيست/ "جريمه ديرکرد بانکي حرام و رباست

دانش آشتیانی از بدنه وزارت آموزش و پرورش نیست و اگر بر كرسی وزارت تكیه بزند چند سالی طول خواهد كشی تا متوجه شود وزارت آموزش پرورش به چه معنا است.

حجت‎اسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در گفت‎وگو با نما، با بیان این مطلب که ربا به معنای این است که رشد و سودی که از مال گرفته می‌‎شود، گفت: قرآن مسلمانان را در دریافت و پرداخت ربا نهی کرده و در شرع مقدس اسلام ربا بد‌تر از زنا بیان شده است.
وی در ادامه به نامه نمایندگان به رئیس جمهور اشاره و یادآور شد: در متن نامه نمایندگان به روحانی آورده شده است دولت باید جلوی دریافت سود بر سود وام را بگیرد.

نوروزی سود از سود وام را شرعی، اسلامی و انسانی ندانست و تصریح کرد: در کشورهایی که بویی از اسلام نبرده‎اند حتی آمریکا، بانک‎ها سود بر سود وام را دریافت نمی‌‎کنند، اما متاسفانه بانک‌ها و موسسات بانکی کشور ما نه تنها سود وام را بلکه سود بر سود را نیز دریافت می‌کنند.

نماینده مردم رباط کریم در خانه ملت در ادامه بیان داشت: مقام معظم رهبری از دریافت سود مضاعف در بانک‌ها ناراحت هستند و سود بر سود را به هیچ عنوان قبول ندارند.

وی بیان کرد: در دریافت وام، گیرنده و وام دهنده در توافق نامه‌ای قبول می‌‎کنند تا وام گیرنده سود وام را پرداخت کند اما توافق بر دریافت و پرداخت سود بر سود میان طرفین منعقد نشده است.

به گفته این عضو فراکسیون روحانیون مجلس گرفتن سود بر سود حرام است و در اسلام چنین موضوعی را نداریم و در این راستا نمایندگان به روحانی رئیس جمهور نامه نوشته‌اند و از وی درخواست کرده‌اند که تا سود برسود را خذف کند.

نوروزی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه اقتصاد دانان کشورمان کمتر در تدوین قوانین در مجلس حضور پیدا می‌کنند، گفت: قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود رنگ و بوی اسلامی ندارد و ضروری است تا اقتصاد دانان مسلمان بیشتر از افراد دیگر نامزد انتخابات مجلس شوند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تأکید کرد: از اعضای کمیسیون اقتصادی درخواست دارم در تدوین قوانین از اقتصاد دانان مسلمان بهره بگیرند و از رئیس قوه مقننه هم درخواست دارم تا قوانین اقتصادی پس از تدوین و توصیب در اختیار کمیسیون حقوقی قضایی به عنوان کمیسیون اصلی قرار گیرد تا با بررسی‌های حقوقی جلوی مشکلات حقوقی آن گرفته شود.

وی در ادامه در رابطه با عدم تغییر وزرای اقتصادی گفت: اگر مسئولان دولتی به دنبال نفع روحانی در انتخابات هستند می‌بایست وزرای اقتصادی دولت تغییر دهند.

به گفته این عضو فراکسیون روحانیون مجلس صنعت، کشاورزی و اقتصاد و امور مالیاتی کشورمان نیازمند تحول اساسی است و در حال حاضر فشار‌ها بر مردم باعث می‌شود تا آراء روحانی نسبت به دوره اول ریاست جمهوریش به پایین حد برسد.
نوروزی تغییر وزرای ورزش، ارشاد و آموزش و پرورش نمی‌تواند بر آراء روحانی تأثیر مثبتی داشته باشد.
وی بیان کرد: دانش آشتیانی از بدنه وزارت آموزش و پرورش نیست و اگر بر کرسی وزارت تکیه بزند چند سالی طول خواهد کشی تا متوجه شود وزارت آموزش پرورش به چه معنا است.
وی در خاتمه گفت: فراکسیون ایثارگران مجلس معتقد است که باید از مردان ایثارگران وزرات آموزش پرورش بهره ببرند چرا که ایثار گران جان فشانی خود را در راه انقلاب اسلام اثبات کرده‎اند.

۱۳۹۵/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...