نسخه چاپی

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با نما :

طرح نظام جامع مالیاتی تا پایان سال اجرایی می شود/تدوین قانون برای شفافیت اطلاعات اقتصادی در حوزه مالیات

عکس خبري -طرح نظام جامع مالياتي  تا پايان سال اجرايي مي شود/تدوين قانون براي شفافيت اطلاعات اقتصادي در حوزه ماليات

محمدرضا پورابراهیمی گفت :در جلسه با مسئولان سازمان امور مالیاتی مقرر شد این سازمان تا پایان سال طرح نظام جامع مالیاتی را در كشور عملیاتی كند

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما ،درباره جلسه با مسئولان مالیاتی کشور گفت:نحوه اجرا طرح جامع مالیاتی کشور با حضور رئیس سازمان مالیاتی کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد،در طی سالهای گذشته با اقداماتی که انجام شده به سمت فراهم کردن زیر ساخت طرح نظام جامع مالیاتی کشور پیش رفتیم ؛ در این جلسه مقرر شد سازمان مالیاتی با اقداماتی که انجام می دهد تا پایان سال طرح نظام جامع مالیاتی را در کشور عملیاتی کند.
وی افزود : اهمیت این موضوع به حدی است که بستر کلیه اقدامات ما در حوزه مالیاتهای مستقیم ، مالیات ارزش افزوده و خیلی از مواردی که در حوزه نظام مالیاتی مطرح می شود قرار می گیرد.
نکته دوم بحث مالیات ارزش افزوده بود که در این ارتباط فعالان اقتصادی جلسات مختلفی با اعضای کمیسیون داشتند ،موارد متعددی از سوی ریاست مجلس نیز ارجاع شده بود ، و به شکلی درخواست بازنگری در این قانون را مجلس داشتند .
پورابراهیمی داورانی ادامه داد: طبق آخرین خبر 80 درصد کار اصلاح قانون ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی دولت انجام شده و 20 دردصد باقی مانده نیز در ماههای پیش رو انجام خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال دولت لایحه اصلاح قانون مالیات با ارزش افزوده را به مجلس ارائه کند تا ما بتوانیم با هماهنگی با دستگاه اجرایی و فعالان بخش خصوصی یک تحولی را در این قانون که بعضا اشکالاتی را در حوزه اجرا به وجود آورده انجام دهیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد :موضوع بعدی اجرای طرح صندوق مکانیزه فروش است که واحدهای صنفی طبق قانون مالیات های مستقیم مکلف بودند آن را عملیاتی کنند که لایحه آن به مجلس ارائه شده و کلیات آن تصویب شده است.
و امید است در یک ماه آینده آن را در مجلس و کمیسیون اقتصادی به پایان برسانیم و بعد به صحن مجلس می رود ،و این هم یکی از حلقه های مفقوده نظام جامع مالیاتی کشور است که اگر اجرا شود اتفاق های بزرگی را در حوزه شفافیت اطلاعات اقتصادی در حوزه مالیات رقم خواهد زد.

۱۳۹۵/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...