نسخه چاپی

رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت درگفتگو با نما:

عرضه دخانیات صرفا با مجوز وزارت صنعت/رستوران ها مجوز عرضه قلیان ندارند

عکس خبري -عرضه دخانيات صرفا با مجوز وزارت صنعت/رستوران ها مجوز عرضه قليان ندارند

خسرو صادق نیت گفت: سامانه ای را برای ساماندهی عرضه دخانیات طراحی كرده ایم و از خردادماه ثبت نام برای اخذ مجوز در این سامانه آغاز شد .

به گزارش نما خسرو صادق نيت رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار نما گفت : دکه هاي روزنامه فروشي از مراکزي هستند که بدترين شيوه عرضه محصولات دخاني يعني دخانيات قاچاق ، فروش به کودکان و نخ فروشي دارند .
وي افزود: مراحل اجرايي ساماندهي عرضه دخانيات از 4 ماه پيش با مديريت وزارت صنعت آغاز شد و بنا شد تا عرضه دخانيات صرفا با مجوز وزارت صنعت صورت بگيرد.
صادق نيت تصريح کرد: فقط سوپرمارکت ها و خواروبار فروشي ها هستند که مجوز عرضه دخانيات دارند و کليه مراکز خرده فروشي که مجوز وزارت صنعت را نداشته باشند حق عرضه ندارند.
وي با اشاره به عرضه گستره محصولات دخاني در دکه هاي مطبوعاتي افزود: دکه هاي روزنامه فروشي بايد صرفا مجله ، روزنامه و محصولات فرهنگي عرضه کنند اما متاسفانه شاهد اين هستيم که اغلب آنها فروشنده محصولات دخاني هستند .
رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: مکاتباتي با مسولان شهرداري براي برخورد با دکه ها داشته ايم که اميدواريم اقدامات جدي در اين زمينه صورت بگيرد چرا که اين دکه ها تحت اختيار شهرداري هستند.
صادق نيت عنوان کرد: سامانه اي را براي ساماندهي عرضه دخانيات طراحي کرده ايم و از خردادماه ثبت نام براي اخذ مجوز در اين سامانه آغاز شد .
وي گفت: به زودي ساير مسيرهاي توزيع محصولات دخاني که مجوز ندارند با برخورد مراجع قانوني مواجه مي شود .
رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت با اشاره به عرضه قليان در برخي از رستوران ها افزود: رستوران ها مجوز عرضه قليان ندارند و در صورت عرضه با آنها برخورد مي شود زيرا دود مواد دخاني روي سطوح و وسايل مي نشيند و تماس پوستي با اين سطوح باعث آلودگي مي شود، بنابراين حتي در ساعاتي که مواد غذايي عرضه نمي شود ، اجازه سرو قليان ندارند.
صادق نيت تصريح کرد: سامانه 190 در وزارت بهداشت آماده رسيدگي به شکايات مردم است که در سراسر کشور فعال مي باشد و مي توانند نسبت به عدم رعايت نکات بهداشتي در مراکز عرضه محصولات غذايي ثبت شکايت کنند.
وي در پايان گفت: امروزه حتي قهوه خانه هايي که مجوز جديد مي گيرند تعهد مي دهند که عرضه قليان نداشته باشند و آنهايي که مجوز قديمي دارند هم مشروط به رعايت برخي نکات مي توانند قليان دهند، مجوز عرضه قليان سالها قبل به قهوه خانه داران داده شده بود که از سال قبل متوقف شده است.

۱۳۹۵/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...