نسخه چاپی

افزایش اندك بهای نفت در بازار آسیا

بهای نفت روز جمعه در بازار آسیا افزایش یافت اما امیدهای كم به تاثیر گذاری توافقی بین المللی در مورد كاهش تولید، سبب شد این افزایش محدود باشد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمیدییت) برای تحویل در ماه دسامبر با 4 سنت افزایش، 49 دلار و 76 سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در دوره مشابه نیز سه سنت افزایش یافت و به 50 دلار و 50 سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، جفری هالی تحلیل‌گر «اوآندا» OANDA اعلام کرد بهای نفت پنجشنبه نیز تحت تأثیر اظهارات سعودی‌ها درباره کاهش تولید، در بازار نیویورک افزایش اندکی پیدا کرده بود.

ماه سپتامبر، تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» به کاهش تولید خود تعجب همگان را برانگیخت و سرمایه‌گذاران در آستانه نشست اعضای اوپک در آخر ماه نوامبر که قرار است به نهایی کردن این توافق اختصاص داشته باشد، محتاط هستند.

جفری هالی افزود در شرایطی که عراق و ایران به علل مختلف از کاهش تولید خود خودداری می کنند و روسیه نیز بیشتر از تثبیت تولید صحبت می کند تا کاهش آن، مسئولیت یک توافق بر دوش عربستان خواهد بود.

وی افزود نشست 30 نوامبر اوپک به ناگهان چشم اندازی بسیار دور به نظر می رسد زیرا نیمی از اعضای این سازمان خواهان معاف شدن از کاهش تولید هستند.

۱۳۹۵/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...