نسخه چاپی

بسیج دانش‌آموزی باید محل پرورش افراد نخبه باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: یكی از دستاوردهای مهم انقلاب تشكیل جبهه مقاومت در برابر جبهه استكبار بوده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آیت الله «سیداحمد میرعمادی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار کرد: امام سجاد(ع) می‌فرماید سخت‌ترین لحظات برای انسان سه موقع است، اول زمانی که عزرائیل به سراغ انسان می‌آید و جان انسان را می‌گیرد، دوم زمان زنده شدن از قبر و سوم زمانی‌که انسان در دادگاه الهی حاضر می‌شود و راه نجات از سختی‌ها و مشکلات تقوا و خداترسی است.

خطیب جمعه خرم‌آباد به هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و با بیان این‌که شهید فهمیده نخبه ایثار و شهادت بود، ادامه داد: نوجوانان و بسیجیان دانش‌آموز نیز باید نخبه باشند، امروز نیاز به نخبه‌پروری داریم.

میرعمادی با اشاره به این‌که به نخبه‌هایی نیاز داریم که واقعاً به درد جامعه بخورند، افزود: بسیج دانش‌آموزی باید محل پرورش افراد نخبه باشد.

وی با بیان این‌که امروز جامعه ما نیاز به رشد علمی و روحیه جهادی دارد، اظهار کرد: با این رشد علمی و روحیه جهادی کشور آسیب‌پذیر نخواهد شد و از خطرات مصون می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به ۱۳ آبان‌ماه سالروز ولادت امام محمدباقر، سالروز بازداشت و تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه و روز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، یادآور شد: این روز به‌عنوان روز مبارزه ملی با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

میرعمادی با بیان این‌که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب تشکیل جبهه مقاومت در برابر جبهه استکبار بوده است، اضافه کرد: پس از انقلاب جبهه‌ای علیه آمریکا در منطقه ایجاد شد و همین امر باعث شد آمریکا احساس خطر کرده و به‌دنبال گسترش سلطه و نفوذ خود در منطقه باشد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که لانه جاسوسی مرکز مبارزه با انقلاب شد، گفت: وقتی دانشجویان لانه جاسوسی را گرفتند اهداف آمریکا در منطقه ناکام ماند.

وی با اشاره به این‌که از زمان کودتای ۲۸ مرداد تا به امروز آمریکا علیه ایران جنایت کرد، افزود: آمریکا صدها توطئه کوچک و بزرگ علیه انقلاب انجام داد و ۶۰ سال است که علیه ایران جنایت می‌کند.

میرعمادی با بیان این‌که جای تعجب است بعضی افراد با این‌که به ۶۰ سال جنایت آمریکا در ایران اذعان دارند باز هم به او روی خوش نشان می‌دهند، افزود: امام راحل به ما استکبارستیزی یاد داد و این درس امام راحل(ره) است که باید به آمریکا اخم کرد نه لبخند زد.

وی تصریح کرد: هرچه با آمریکا سازش کنیم او جری‌تر می‌شود و ۳۷ سال این مطلب را تجربه کرده‌ایم، باید ارزش‌هایی که انقلاب به وجود آورده را احترام بگذاریم و دنبال کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به دوشنبه ۱۰ آبان سالروز شهادت آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی اولین شهید محراب، افزود: باید یاد کنیم از سنگربانان خونین جمعه که اسوه ایمان و تقوا بودند.

میرعمادی گفت: امروز اگر نماز جمعه رونق دارد به‌علت خون شهیدان پاک است، نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و پایگاه هدایت و رهبری مردم است.

وی افزود: امام جمعه حقایق را برای مردم تبیین می‌کند و موظف است که مردم را آگاه کرده و روشنگری کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که بالاترین خدمت، خدمت به رشد آگاهی مردم است، اظهار کرد: اگر امروز صدها توطئه دشمن خنثی می‌شود به‌خاطر روشنگری مردم در پایگاه نماز جمعه است.

میرعمادی در ادامه گفت: تا امام جمعه‌ای روشنگری می‌کند عده‌ای برنمی‌تابند و برای امام جمعه تعیین تکلیف می‌کنند که امام جمعه سفارش به تقوا کند و به خانه‌اش برود.

وی تصریح کرد: آیا سزاوار است که برخی بر اساس گزارش‌های غلطی که به آن‌ها داده می‌شود از موقعیت خود استفاده کنند و علیه امام جمعه جنگ روانی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که وزیر مستعفی ارشاد گفته است گاهی برای یک تئاتر امام جمعه استانی برافروخته می‌شود و با این‌که تئاتر را ندیده اما بر اساس گزارش‌های غلط نظر می‌دهد، افزود: ما از وزیر سئوال می‌کنیم منظورتان کدام امام جمعه و کدام تئاتر است؟ یکی از تئاترهایی که مورد بحث و نقد قرار گرفته تئاتری بود که در خرم‌آباد نمایش داده شده و موضع‌گیری که کردیم نصیحت بوده است.

میرعمادی خاطرنشان کرد: وزیر مستعفی ارشاد از کجا فهمیده که امام جمعه تئاتر را ندیده و برافروخته شده است؟ آیا می‌خواهید سی دی تئاتر را برایتان بفرستیم؟ آیا امام جمعه بر اساس گزارش‌های غلط نظر می‌دهد یا وزیر مستعفی ارشاد بر اساس گزارش غلط نظر داده است؟

وی با اشاره به این‌که وزیر مستعفی ارشاد جمله‌ای گفته که تعجب همه را برانگیخته است، گفت: ایشان گفته این تئاتر در راستای تکریم شهدا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امامان جمعه از روی علم حرف می‌زنند و در این تئاتر هنجارشکنی شده است، در این تئاتر بدترین توهین‌ها و اهانت‌ها به شهدا و ارزش های اسلامی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که صحنه‌های زشت و وقیح در این تئاتر بود، گفت: کارگردان تئاتر اعتراف می‌کند که به شهدا توهین شده و عذرخواهی می‌کند. از مسئولان می‌خواهیم مسببین توهین به شهدا مجازات شوند.

وی هم‌چنین با اشاره به شنبه هشتم آبان روز پدافند غیرعامل گفت: کشور ما در معرض خطر فرهنگی و اقتصادی بوده که راه مقابله با آن ایستادگی و پدافند غیرعامل است.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: سنگر دفاعی کشور در مقابل آسیب‌ها و تهدیدات پدافند غیرعامل است.

۱۳۹۵/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...