نسخه چاپی

بیل گیتس و زاكربرگ مهمانان ویژه شطرنج قهرمانی جهان

بیل گیتس و مارك زاكربرگ قرار است از رقابت شطرنج قهرمانی جهان در نیویورك بازدید كنند و این در حالی است كه هنوز معلوم نیست رییس فدراسیون جهانی شطرنج در این رقابت حاضر باشد.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خبرگزاری RTL نوشت: نبرد برای کسب عنوان قهرمانی جهان در شطرنج که قرار است 14 روز دیگر در نیویورک بین مگنوس کارلسن از نروژ و سرگئی کارجاکین از روسیه برگزار شود، دو مهمان ویژه خواهد داشت. مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک و بیل گیتس، مالک شرکت مایکروسافت می‌خواهند از این دیدار بازدید داشته باشند.

کرسان ایلومژینوف، رییس فدراسیون بین‌المللی شطرنج با اعلام این خبر گفت: هنوز معلوم نیست این دو در بازی افتتاحیه یا بازی اختتامیه برابر هم قرار بگیرند ولی امیدواریم این دو بتوانند در بازی اختتامیه کنار ما باشند. در حال حاضر جزئیات دیگری درباره این خبر نداریم.

در حالی این دیدار بزرگ قرار است در نیویورک برگزار شود که هنوز بحث ویزا گرفتن رییس فدراسیون جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. او درباره این موضوع گفت: تمام مدارکی را که واشنگتن از من می‌خواست به آن‌ها ارائه دادم و منتظرم ویزای من برسد. تاخیر زیادی صورت گرفته است که نمی‌خواهم این تاخیر به رفتن من به آمریکا صدمه بزند.

در نوامبر 2015 وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی علیه این فرد لحاظ کرد که در واقع ایلومژینوف در کمک به دولت سوریه و بانک مرکزی این کشور نقش داشته است. به همین خاطر او را در فهرست تحریم‌های دولت آمریکا قرار داد و به همین خاطر بحث ویزا گرفتن این فرد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

ایلومژینوف البته می‌گوید هیچ نقشی در سرمایه‌گذاری در سوریه نداشته و این اخبار کذب است.

۱۳۹۵/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...