نسخه چاپی

رئیس جمهور اوكراین چهارمین ثروتمند جهان است

ارزش دارایی‌های پترو پوروشنكو، رئیس‌جمهوری اوكراین به بیش از ۹۴۹ میلیون دلار رسیده و نسبت به سال قبل سه درصد كاهش یافته است.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خبرگزاری نووسی نوشت: بر این اساس، ارزش دارایی‌های پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین به بیش از ۹۴۹ میلیون دلار رسیده و نسبت به سال قبل سه درصد کاهش یافته است.

مهم‌ترین منبع سرمایه پوروشنکو کارخانه‌های شکلات‌سازی «راشن» است که وی را به سلطان شکلات معروف کرده است. با این حال این کارخانه‌ها در چند سال اخیر از جایگاه ۱۸ به جایگاه ۲۲ کارخانه‌های بزرگ شکلات‌سازی جهان تنزل کرده است.

همچنین کارخانه‌های شکلات‌سازی رئیس‌جمهوری اوکراین در سال گذشته میلادی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کاهش درآمد داشته که بخشی از آن به کاهش قدرت خرید مردم اوکراین مرتبط است و قسمتی دیگر به ممانعت روسیه از خرید محصولات تولیدی این کشور برای فروش در بازار خود است.

مجموعه بزرگ شکلات‌سازی راشن تولیدکننده ۴۵۰ هزار تن شکلات در سال است که علاوه بر اوکراین، در لیتوانی، مجارستان و روسیه نیز کارخانه تولیدی دارد.

پوروشنکو در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین وعده داده بود که در صورت پیروزی، سهام شرکت شکلات‌سازی خود را واگذار می کند و به امور سیاسی و اقتصادی کشور رسیدگی می کند اما تاکنون چنین اقدامی را انجام نداده است.

۱۳۹۵/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...