نسخه چاپی

دولت پاسخگوی فسادهای مالی و فرهنگی باشد

امام‌جمعه سمنان با اشاره به فساد مالی، فرهنگی و گرانی موجود در كشور از دولت خواست تا در این زمینه‌ها پاسخگو باشد و گفت: مردم و مراجع نگران فساد موجود در كشور هستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ساعتی پیش در خطبه‌های نماز جمعه شهر سمنان در مصلی این شهر اظهار داشت: امروز فساد مالی، فرهنگی و گرانی در کشور خودنمایی زیادی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی اظهارات دولتمردان مبنی بر عبور از رکود و رشد اقتصادی تصریح کرد: باید از آنان پرسید که چرا امروز باوجود عبور از رکود، در بازارها خبری از رونق نیست؟

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اتهام زنی دولت یازدهم به دولت قبل مبنی بر وقوع اختلاس سه هزارمیلیاردی تصریح کرد: تاکنون دولت همواره بیان می‌کرد که در دولت قبل سه هزار میلیارد تومان اختلاس شده است؛ اما اکنون شاهد اختلاس هشت هزارمیلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان این دولت هستیم.

آیت‌الله شاهچراغی تأکید کرد: باید از دولت پرسید که اگر آن سه هزار میلیارد «بد» بوده و عیب دولت قبل محسوب می‌شد؛ چه پاسخی برای این اختلاس هشت هزارمیلیاردی دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی همواره آماده بوده و درصحنه‌های حمایت از نظام و انقلاب پیشگام هستند تصریح کرد: دولت مردم را فقط برای انتخابات می‌خواهند تا پای صندوق رأی بیایند و به فکر معیشت آنها نیستند؛ اما مردم در انتخاب خود به عملکردها و کارکردها رأی می‌دهند.

مردم و مراجع نگران فساد موجود در کشور هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز مردم و مراجع نگران فساد موجود در کشور هستند بیان کرد: دولت باید عملکرد و فعالیت خود را در این زمینه برای مردم بیان کرده و حداقل یکی از این مفسدان بزرگ اقتصادی را معرفی و نحوه برخورد خود با آنان را بیان کند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه یک مرجع در کشور باید امروز جوابگوی مردم درباره این وضعیت کشور باشد تأکید کرد: امروز قوای مقننه، مجریه و قضائیه باید به مردم درباره عملکرد خود در مبارزه با فساد و وضعیت موجود در کشور گزارش دهند و اختلاس گران باید از مردم معذرت‌خواهی کنند و بیایند بگویند غلطی کردیم ما را ببخشید.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی ملتی خوب هستند که پای انقلاب خود همواره ایستاده‌اند عنوان کرد: اما این دلیل بر آن نمی‌شود که آنان را به‌ سادگی رها کنیم و باید مسئولان به فکر بوده و مردم را از این نگرانی دربیاورند.

برخی افراد در کشور «نه گفتن» به دشمن را بلد نیستند/«نه گفتن» به دشمن از درس‌های عاشوراست

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم دشمن‌شناسی در کنار خداشناسی بیان کرد: دشمن‌شناسی در کنار خداشناسی بسیار مهم است و باید بدانیم که ثمره و نتیجه خداشناسی، تسلیم شدن تنها در برابر خداوند است.

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه به‌عنوان یک مسلمان شیعه نباید با دشمن همکاری و همراهی کنیم؛ «نه گفتن» به دشمن را از درس‌های عاشورا دانست و تصریح کرد: امروز باید بر اساس آموزه‌های قیام عاشورا صریحاً به دشمن «نه» بگوییم.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری نه گفتن به دشمن جهاد کبیر است عنوان کرد: اما هرکسی در جامعه ما جرأت نه گفتن را ندارند؛ چراکه از این نه گفتن در هراسند و در واقع برخی افراد در کشور «نه گفتن» به دشمن را بلد نیستند؛ اما باید بدانیم که مسلمان و شیعه واقعی باید به دشمنان خود «نه» بگوید.

هیچ فردی در دنیا مانند امام خمینی (ره) آمریکا را تهدید نکرد

امام‌جمعه سمنان با اشاره به اهمیت حفظ و قلیان روحیه استکبارستیزی در جامعه به‌منظور خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان از آمریکا به‌عنوان دشمن شماره یک ملت بزرگ ایران نام برد و خاطرنشان کرد: هیچ فردی در دنیا مانند امام خمینی (ره) آمریکا را تهدید نکرد؛ چراکه هیچ فردی مانند ایشان آمریکا را خوب نشناخته بود و در واقع این امام خمینی (ره) بودند که شاخ آمریکا را شکستند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به در پیش بودن روز 13 آبان که به نام روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است گفت: 13 آبان روز بسیار مهمی برای ملت ایران، به‌ویژه دانش آموزان است؛ چراکه این روز نماد استکبارستیزی دانش‌آموزان پیش از انقلاب اسلامی ایران لقب گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکا حدود یک قرن است که با ملت بزرگ ایران به دیده تهدید نگاه می‌کند خاطرنشان کرد: این نگاه در رژیم منحوس پهلوی بسیار بیشتر بود.

خطیب جمعه سمنان بابیان این تمثیل خطاب به آمریکا که «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت» خاطرنشان کرد: هیچ فردی در دنیا مانند امام خمینی (ره) آمریکا را نشناخته و بر همین اساس بود که هیچ فردی مانند ایشان آمریکا را تهدید نکرد.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به‌درستی لقب شیطان بزرگ را به آمریکا نسبت دادند خاطرنشان کرد: 13 آبان روز فریاد بر سر آمریکاست و امسال راهپیمایی 13 آبان باید پرشورتر از همیشه در کشور و استان ممتاز سمنان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این هفته به نام هفته بسیج دانش‌آموزی و هفته گذشته نیز به نام بسیج دانشجویی نام‌گذاری شده است خاطرنشان کرد: همه اقشار بسیج برای مردم ما عزیز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بسیج دانش‌آموزی را زیربنای جامعه نامید و با اشاره به اعضای بسیج دانش‌آموزی از هم‌اکنون و سنین نوجوانی در خط امام و رهبری و انقلاب حضور دارند گفت: امروز هرچه برای توسعه بسیج دانش‌آموزی از سوی سپاه و آموزش‌وپرورش هزینه شود؛ بازهم کم است.

جهان در آتش تکفیری‌ها می‌سوزد/آمریکا و اروپایی‌ها آتش تروریسم تکفیری را روشن کردند/پایان داعش نزدیک است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحولات منطقه و شکست‌های پی‌درپی تروریست‌های تکفیری در حلب و موصل گفت: امروز جهان در حال سوختن در آتش تکفیری‌هاست؛ اما باید گفت که پایان داعش نزدیک است.

آیت‌الله شاهچراغی با طرح این پرسش که چه کسی این آتش فتنه تکفیری‌ها را در منطقه روشن کرده است گفت: به‌طور حتم باید از آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس به‌عنوان تولیدکنندگان تروریسم تکفیری نام برد.

وی با اشاره به اینکه هزینه جنگ را کشورهای آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و عربستان و هم‌پیمانمان عرب این کشور برای تروریست‌های تکفیری به‌ویژه داعشیان جنایتکار تأمین می‌کنند عنوان کرد: داعش، مولود این کشورهاست.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به اینکه سوریه در مرز با اسرائیل قرار داشته و شعله‌ور کردن آتش تروریسم در این کشور در راستای تأمین امنیت بیشتر در اسرائیل است تأکید کرد: ایجاد اختلاف در میان شیعه و سنی متحد در عراق و شعله‌ور کردن جنگ شیعیان و اهل تسنن در عراق، دلیل ایجاد داعش در این کشور است.

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه تروریست‌های تکفیری و حامیان آنان در عراق و سوریه به اهداف خود نرسیده و نخواهند رسید اظهار داشت: منتظر شنیدن اخبار خوش از موصل و حلب هستیم.

وی با اشاره به کار بزرگ مدافعان حرم در کشورهای عراق و سوریه خاطرنشان کرد: اگر مدافعان حرم ما در عراق و سوریه جان‌فشانی نمی‌کردند؛ امروز باید در کرمانشاه و همدان در برابر داعش می‌جنگیدیم.

۱۳۹۵/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...