نسخه چاپی

نیروهای عراقی به ورودی‌های شهر تلكیف رسیدند

فرمانده محور شمالی عملیات آزادسازی نینوا گفت كه نیروهای امنیتی به ۷۰۰ متری شهر مسیحی‌نشین «تلكیف» رسیدند.

به گزارش نما، به نقل از المسله، نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی موصل به ورودی‌های «تلکیف» در شمال شرق استان مرزی نینوا شدند.

فرمانده محور شمالی عملیات آزادسازی نینوا گفت که نیروهای امنیتی با ورودی تلکیف، 700 متر فاصله دارند. نیروهای عراقی حدود یک هفته قبل این شهر را به محاصره خود در آورده بودند.

نیروهای امنیتی مستقر در محور شمالی شهر موصل، پیش از این از آزادسازی منطقه الدواجل و روستاهای مجاور شهرستان تلکیف خبر داده بودند.

تلکیف یک شهر مسیحی‌نشین به شمار می آید و در 13 کیلومتری شمال شهر موصل، مرکز استان نینوا واقع شده است.

گردانهای عاشورا وابسته به نیروهای داوطلب مردمی عراق نیز موفق شدند پرچم این کشور را بر فراز روستای اعلبیه در جنوب غرب موصل به اهتزاز در بیاورند.

واحد رسانه‌ای نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام کرد که گردانهای عاشورا بعد از آزادسازی منطقه الحویدر از چنگ داعش، به سمت دو روستای اعلیبه و عطیبه شرقی و غربی در محور جنوب غرب موصل پیشروی کردند.

وی افزود که در جریان این این عملیات یک خودروی‌ بمب‌گذاری شده داعش منهدم و 8 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند و پرچم عراق بر فراز ساختمانهای روستای اعلبیه به اهتزاز در آمد.

گردان المنتظر المنضوی وابسته به نیروهای داوطلب مردمی نیز منطقه ام شریفه در محور جنوبی موصل را از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی کرد.

ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا، روز جمعه مدعی شد که نیروهای عراقی حملات خود برای آزادسازی موصل از اشغال داعش را به مدت دو روز «متوقف کرده‌اند» تا کنترل خود را بر مناطقی که از این گروه تروریستی بازپس گرفته‌اند، تثبیت کنند. ادعایی، که بلافاصله از سوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تکذیب شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که عملیات آزادسازی موصل مطابق برنامه پیش می‌رود و پیشروی در تمام محورها همچنان ادامه دارد.

حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، بامداد دوشنبه 26 مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون 800 کیلومترمربع از این شهر را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند.

عملیات موصل، بزرگ‌ترین عملیات نظامی نیروهای عراقی از زمان حمله نظامی آمریکا به این کشور در سال 2003 میلادی است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...