نسخه چاپی

اپیدمی عجیب در پرسپولیس

طی سال‌های اخیر هواداران پرسپولیس، همواره بازیكن یا مربی را داشته‌اند كه با تشویق او، اتمسفر ورزشگاه را تغییر دهند.

به گزارش نما، پرسپولیسی‌ها طی فصل‌های اخیر، همیشه یک نفر را داشته‌اند که برای رساندن صدای اعتراض خود از روی سکوها، نامش را فریاد بزنند. این یک اپیدمی عجیب است که این سال‌ها برای هواداران پرسپولیس رقم خورده و اتفاقاً در برهه‌ای از زمان، به نتیجه رسیده است.

در جریان دیدار پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان، شاهد آن بودیم که از دقیقه 70 بازی به بعد، رامین رضاییان به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت. او هشت دقیقه بعد از شروع این تشویق‌ها، با دستور برانکو وارد زمین شد و در اواخر بازی بود که آن پاس گل طلایی را برای مهدی طارمی فراهم کرد و به لطف این حرکت تاکتیکی، پرسپولیس توانست سه امتیاز را در خانه حفظ کند.

این اولین بار نیست که رضاییان در فصل پیش‌رو مورد تشویق هواداران قرار می‌گیرد و این در حالی است که هیچ بازیکنی به خودش اجازه نداده بود رفتاری شبیه به رضاییان را با باشگاه پرسپولیس (در طول تاریخ حدود 50 ساله این باشگاه) رقم بزند. نام «رضاییان» در این فصل به عنوان نماد اعتراض هواداران به وضعیت تاکتیکی و شاید عدم نتیجه‌گیری تیم شناخته شده و در تهران، اهواز، اصفهان و تبریز این نام را از زبان تماشاگران و با شور و حرارت خاصی شنیدیم.

در روز بازی با صنعت نفت، تشویق رضاییان به بالاترین حد خود رسید. بیش از 65 هزار نفر، یکصدا نام این بازیکن را صدا می‌زدند و برانکو که بی‌نهایت به نظم پایبند است، مجبور شد به بازیکن ملی‌پوش خود بازی دهد. البته این دفعه، حضور رضاییان توانست سبب خیر برای سرخپوشان شود و پایه‌گذار یک گل مهم باشد. گلی که نقش رضاییان در با آن ارسالی دیدنی، بیشتر از طارمی به چشم آمد، زیرا مهاجم پرسپولیس که روز خوبی را پشت سر نمی‌گذاشت، در زدن ضربه آخر نیز بی‌دقت بود و ضربه او به صورت حسن هوری برخورد کرد و سپس وارد دروازه شد.

در سال‌های قبل، خیلی‌های دیگر تشویق می‌شدند. به این لیست کوتاه نگاهی بیندازید:

علی پروین برای اعتراض به وینگو بگوویچ

شیث رضایی برای اعتراض به بهادر عبدی

علی کریمی در اعتراض به علی دایی

علی دایی در اعتراض به حمید استیلی

حبیب کاشانی در اعتراض به عباس انصاری‌فرد

مصطفی دنیزلی در اعتراض به مانوئل ژوزه

نیلسون در اعتراض به سوشا مکانی

و حالا رامین رضاییان در اعتراض به نیمکت‌نشینی‌هایش

این اپیدمی عجیب و پیچیده، در گذشته نسخه‌ شفابخشی برای سرخپوشان نبوده است، اما شاید در مورد رضاییان، همه چیز متفاوت باشد. این بار رضاییان در حالی مورد تشویق قرار می‌گیرد که هواداران پرسپولیس اعتراضی به عملکرد برانکو ندارند، اما از ایده او مبنی بر نیمکت‌نشین کردن بازیکنان گلایه دارند. با این شرایط، آیا پس از بازگشت به لیگ برتر، رضاییان را در لیست ذخیره‌ها می‌بینیم یا او به جمع بازیکنان ترکیب اصلی اضافه خواهد شد؟

پاسخ این سؤال روز پنجشنبه 4 آذرماه و در دیدار هفته یازدهم پرسپولیس مقابل پیکان مشخص می‌شود و حالا تنها برداشت از این شرایط، افزایش چشم‌گیر محبوبیت رضاییان است. بازیکنی که همین هواداران در فضای مجازی از مسئولان باشگاه درخواست می‌کردند راه بازگشتش را مسدود کنند و در اینستاگرام، هر چه دل تنگ‌شان خواست، علیه‌اش نوشتند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...