نسخه چاپی

واكنش رسانه انگلیسی به سفر مرسی

عکس خبري -واکنش رسانه انگليسي به سفر مرسي

روزنامه فایننشال تایمز ضمن اشاره به اظهارات مهم «بان كی مون» بعد از دیدار با رهبر و رئیس جمهوری ایران نوشت: سفر رئیس جمهور مصر به ایران خط فاصله میان مصر قدیم و مصر جدید است.


به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت : شانزدهمین اجلاس سران عضو جنبش عدم تعهد از امروز پنجشنبه گشایش می‌یابد، نشستی که در آن سران کشورها بیش از آنچه که معمول است دست‌های یکدیگر را می‌فشارند و مورد استقبال قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش، در بیرون ساختمان محل نشست باقیمانده خودروهایی را مشاهده می‌کنیم که دانشمندان هسته‌ای ایران هنگام سوار شدن در آنها هدف حملات تروریستی قرار گرفتند و قربانی شدند؛ اقدامی که مبارزه‌ای علیه تروریسم غرب و اسرائیل از سوی ایران محسوب می‌شود.

برای ایران نشست «نم» فرصتی طلایی برای تنظیم مجدد وجهه بین‌المللی خود در مقابل فشارهای اروپا و آمریکا و تحریم‌های بانکی و نفتی علیه این کشور است.

با حضور 120 عضو جنبش، ایران حمایت فزاینده‌ای از کشورهای درحال توسعه در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای خود به ویژه در زمینه افزایش قدرت منطقه‌ای خود بدست خواهد آورد.

براساس گزارش فایننشال تایمز، مهمترین نکته این نشست این است که بعضی از کشورهایی که در آن حضور می‌یابند از کشورهایی هستند که به ایران در خارج شدن از فشار تحریم‌ها کمک می‌کنند.

هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران علیرغم تحریم‌ها با یک هیات 250 نفره در ایران حضور یافته است. سران کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و تاجیکستان و پادشاه قطر و کویت نیز حضور دارند.

این درحالیست که علیرغم تلاش‌های بسیار، «محمد مرسی» رئیس جمهوری مصر هم به تهران می‎‌رود و کارشناسان این دیدار را شکافی نمادین میان مصر جدید و مصر قدیم می‌دانند.

فایننشال تایمز نوشت: «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل با فشارهای آمریکا و اسرائیل مبارزه کرد و امروز وارد تهران شد. وی دیدارهای دوجانبه ای نیز با رهبر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان ایران نیز داشت.

براساس این گزارش، اظهارات بان کی مون مبنی بر اینکه ایران نقش با اهمیتی در حل بحران سوریه بازی می‌کند و خواسته وی از ایران برای استفاده از نفوذ خود در حل بحران سوریه از نقاط برجسته دیدارهای امروز دبیر کل در تهران بود.

۱۳۹۱/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...