نسخه چاپی

چرا آمریكا ادعای توقف عملیات موصل را مطرح كرد؟

منابع سیاسی بلندپایه در بغداد اعلام كرده‌اند كه آمریكا به منظور تحت فشار گذاشتن بغداد جهت مشاركت تركیه در نبرد آزادسازی موصل، طی چند روز گذشته پشتیبانی خود از این عملیات را متوقف كرده است.

به گزارش نما، ائتلاف بین‌المللی، روز جمعه مدعی شد که نیروهای عراقی حملات خود برای آزادسازی موصل از اشغال داعش را به مدت دو روز «متوقف کرده‌اند» تا کنترل خود را بر مناطقی که از این گروه تروریستی بازپس گرفته‌اند، تثبیت کنند. ادعایی، که بلافاصله از سوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تکذیب شد.

در همین راستا، روزنامه «الاخبار» به نقل از منابع سیاسی بلندپایه در بغداد دلایل این ادعای ائتلاف آمریکایی را ذکر کرده و نوشته است که تشدید فشار واشنگتن بر بغداد جهت مشارکت ترکیه در عملیات آزادسازی موصل، باعث شده است ائتلاف آمریکایی حمایت خود را از نیروهای عراقی در این نبرد متوقف کند.

منابع میدانی روزنامه الاخبار اعلام کردند: حدود 70 مورد از حمایت‌های ائتلاف بین‌المللی از نیروهای مشترک عراقی در موصل، طی دو روز گذشته در پی بروز تنش بین بغداد و آنکارا و بحث‌ها پیرامون عزم نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) برای پشتیبانی از عملیات ازادسازی شهرستان «تلعفر»، متوقف شده است.

منابع سیاسی بلندپایه در بغداد نیز به روزنامه الاخبار اعلام کردند که «ایالات متحده از چند روز پیش بغداد را تحت فشار قرار داده است تا به ترکیه اجازه دهد در عملیات موصل مشارکت کند و همچنین از اجرای طرح‌های الحشد الشعبی در تلعفر جلوگیری کند.»

این منابع تصریح کردند «فشار طرف آمریکایی همزمان با ادعای ایالات متحده درباره توقف موقف نبرد موصل، به اوج خود رسیده است.»

در سایه تشدید فشارها، «عمار الحکیم» رئیس «ائتلاف ملی» تلاش می‌کند نقش «ناظر» را در عملیات قریب‌الوقوعی، که نیروهای الحشد الشعبی در شهرستان تلعفر انجام می‌دهند، ایفا کند به‌ویژه اینکه محور غربی در بین تمامی محورهای نبرد در نینوا، از اهمیت زیادی نزد فرماندهی الحشد برخوردار است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...