نسخه چاپی

نبض تعرفه اینترنت خود را در دست بگیرید

اگر از خدمات شركت‌های ارائه‌دهنده اینترنت راضی نیستید و یا شك و شبهه‌ای در میزان حجم مصرفی خود دارید، می‌توانید از طریق نرم‌افزار محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL)، به مصرف اینترنت خود نظارت داشته باشید و در صورت لزوم شكایت كنید.

به گزارش نما، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در کنار سامانه ۱۹۵، نرم‌افزاری را راه‌اندازی کرده که به واسطه آن، کاربران قادر به محاسبه کف و سقف سرویس ADSL و WiFi خود شده و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، اقدام به شکایت کنند.

سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی اخیرا اقدام به راه‌اندازی یک نرم‌افزار به اسم محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) کرده است که با ایجاد آن، کاربران می‌توانند کف و سقف سرویس ADSL و WiFi مورد نظر خود را محاسبه کنند.

این نرم‌افزار در دو نسخه ویندوزی (برای ویندوز ۷ و بالاتر و در نسخه‌های پائین‌تر ویندوز با نصب نرم‌افزار .net) و اندرویدی تهیه شده و کاربران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس www.cra.ir آن را دانلود و نصب کنند.

به گفته حسین فلاح جوشقانی-معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- این نرم‌افزار برای تسهیل و شفاف‌سازی نظارت مشترکان بر تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری‌های ADSL و WiFi و کسب اطلاعات لازم از تعرفه سرویسی که قصد خرید آن را دارند، طراحی شده است.

تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ADSL و WiFi در مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که در تاریخ ۲۲ خرداد ماه سال جاری به تصویب رسید، تعیین شده است و با استفاده از این نرم‌افزار تعرفه کاربران درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در نرخ ارائه خدمات توسط دارندگان پروانه ADSL و WiFi می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگوئی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس www.۱۹۵.irو یا تماس تلفنی با شماره ۱۹۵، شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.

سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، راهی برای ثبت شکایات مربوط به نارضایتی از خدمات اینترنتی است و با استفاده از این سامانه، مردم در هر جای ایران می‌توانند درخواست‌هایی را که از اپراتورها دارند از لحاظ کیفیت یا عدم دسترسی و غیره وارد سامانه کرده و از خدماتی که مورد رضایتشان نیست شکایت کنند.

این سامانه پاسخگویی به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راه­‌اندازی شده و کلیه مشترکان می‌­توانند با مراجعه به سایتwww.۱۹۵.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ یا شماره پیامک ۶۰۰۱۹۵ و یا آدرس پست الکترونیک ict.gov.ir@۱۹۵ شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص خدمات ارائه شده­ زیرمجموعه‌های این وزارتخانه (سازمان‌­ها و شرکت­های ذی‌ربط) که دارای مشترک و کاربر نهایی هستند، ثبت کنند.

مراحل و فرایند ثبت و پیگیری درخواست در سامانه ۱۹۵ به این ترتیب است:

ثبت درخواست در سایت و ارسال کد رهگیری بر روی تلفن همراه ثبت‌کننده درخواست
ارجاع درخواست، بر اساس اطلاعات اولیه به مبداء رسیدگی‌کننده شامل: زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (مانند اپراتورها، شرکت‌های اینترنتی، دفاترپستی و ...

ارجاع درخواست برای رسیدگی به واحد تخصصی/ بازرسی سازمان مربوطه در صورت عدم ارایه پاسخ نهایی بعد از گذشت ۱۴ روز در سامانه یا درخواست تجدید نظر حداکثر ظرف مدت ۳ روز پس از پاسخ نهایی.

ارجاع درخواست به بالاترین مقام سازمان تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صورت ثبت تجدید نظر دوم یا عدم ارایه پاسخ نهایی پس از مدت مقرر.

رسیدگی نهایی و صدور رای توسط کمیته حل اختلاف در صورت درخواست تجدید نظر دوم.

سامانه ۱۹۵ در یک سال گذشته زمان پاسخ‌گویی خود به شکایات را کاهش داده است و به گفته حسن مهدوی مدیرکل دفتر بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در حال حاضر با فرآیندهای انجام‌شده، با میانگین حدود ۲۰ هزار شکایت در سال زمان پاسخگویی به کمتر از ۱۰ روز رسیده است، بنابراین در صورت ثبت شکایت کاربران در سامانه به گفته این سازمان موظف است در کمتر از ۱۰ روز به بررسی شکایات ثبت‌شده بپردازد.
منبع: ایسنا

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...