نسخه چاپی

محسن رضایی: عده‌ای پیام انقلاب را نگرفته و از تحریم‌های آمریكا می‌ترسند

به گزارش نما - ایسنا نوشت: فرمانده سپاه در دوران جنگ گفت: عده‌ای هنوز پیام انقلاب را نگرفته‌اند و یا نمی‌خواهند آن را بشنوند.از تحریم‌ها و فشارهای آمریکا می‌ترسند. می‌خواهند انقلاب را با تردید متوقف کنند.

محسن رضایی در اولین یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان شوشتر در جوار بارگاه امام‌زاده عبدالله شوشتر گفت: ایام محرم و صفر است و همه ما در غم و غصه این حادثه بزرگ هستیم. در محضر امام‌زاده عبدالله(ع) و خانواده‌های محترم شهدا گرد هم آمده‌ایم تا گرامی بداریم فداکاری فرزندان مخلص امام و رهبری معظم و ایران را در هزاران کیلومتر دورتر؛ که البته آن‌ها در نزدیک‌ترین نقطه به دل‌های مومنان و در جوار حرم فرزندان رسول خدا شهید شده‌اند.

رضایی گفت: انقلاب ما سرآغاز ایجاد یک تمدن شده است. این پیام را شهدای ما از سیمای و صدای امام و رهبری شنیده‌اند. کم نیستند خانواده‌هایی در شوشتر که درراه این خبر و این پیام، چند شهید تقدیم کرده‌اند. دشمنان ما هم از ابتدای انقلاب متوجه این پیام شده‌اند و توطئه‌های فراوانی ایجاد کرده‌اند تا تمدن بزرگ ایران اسلامی در شمال خلیج‌فارس ایجاد نشود. ظرفیت ملت ما و قابلیت‌هایی که در جوانان ما هست به ساخت یک تمدن منجر می‌شود و حکام عربستان می‌گویند ایرانی‌ها می‌خواهند صفویه را دوباره احیا کنند. درحالی‌که دشمنان ما از تمدن بزرگ ایران اسلامی می‌ترسند و چالش ایجاد می‌کنند.

وی اظهار داشت: شهدا و حتی دشمنان ما این پیام را از شعارها و ارزش‌های ما متوجه شده‌اند. ما گفته‌ایم که با ظلم و استکبار مخالفیم و باید عدالت در جهان جاری شود. این حرف برایشان سنگین است و کشورهای استعمارگر جهان، از طرح این شعار می‌ترسند. ما می‌گوییم جنگ باید کنار گذاشته‌شده و مرزهای بین‌المللی به رسمیت شناخته شوند. آمریکایی‌ها می‌گویند آرامش را باید ما ایجاد کنیم. ما مخالف آرامش تبعیض‌آمیز آمریکایی که تنها برای اسراییل است و آتش در کشورهای اسلامی می‌اندازد هستیم. ما می‌گوییم ملت‌ها باید مستقل باشند و با انتخابات و مردم‌سالاری، سرنوشت خود را انتخاب کنند. مردم عربستان حق‌دارند که حکام خود را با آزادی انتخاب کنند. ما می‌گوییم که باید اسلام به متن سیاست و اداره جوامع برگردد. این حرف‌ها و شعارها برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سنگین است زیرا از این ارزش‌ها می‌ترسند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: این شعارها آن‌قدر مقدس است که جوانان ما در راه استقرارشان جان خود را تقدیم کنند. سال‌ها طول کشیده تا ملت ما آماده چنین رزمی بشوند. اما بعد از 37 سال، در کشور ما همه این پیام را نگرفته‌اند. دو دغدغه داریم. یکی تثبیت نشدن اقتدار ایران در خارج از مرزها و دوستی و ارتباط با ملت‌های جهان و حکومت‌های منتخب مردم و دیگری وارد نشدن نیروی مردم و اسلام در اقتصاد و فرهنگ. ما باید انقلاب را ادامه دهیم تا این نگرانی‌ها برطرف شود.

وي افزود: در چنین شرایطی اما عده‌ای هنوز پیام انقلاب را نگرفته‌اند و یا نمی‌خواهند آن را بشنوند.از تحریم‌ها و فشارهای آمریکا می‌ترسند. می‌خواهند انقلاب را با تردید متوقف کنند. می‌خواهند چرخه اقتصاد، انقلابی اداره نشود. می‌گویند تحریم‌ها موجب عدم پیشرفت اقتصاد است. بارها از این افراد پرسیده‌ام که تحریم‌های نظامی ایران بیشتر بوده یا تحریم‌های اقتصادی؟ باوجود تحریم‌ها و محدودیت‌های نظامی، موشک‌های ما پیشرفت کرده و خطای آن به حداقل رسید اما دست‌هایی در داخل کشور نمی‌گذارند اقتصاد ما مردمی و شکوفا بشود. این افراد پیام انقلاب را نگرفته‌اند. بیست سال است سیاست‌گذاری‌های رهبر انقلاب را برخی اجرایی نمی‌کنند. اگر این سیاست‌ها اجرایی می‌شد، اقتصاد ما ده‌ها برابر شکوفاتر می‌گشت. می‌خواهند جلوتر نرویم. خیال می‌کنند که پیشرفت انقلاب خطرناک است و از تشرهای قدرت‌های جهانی می‌ترسند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) ادامه داد: مردم باید وارد اقتصاد بشوند. این شهدای مدافع حرم ما چطور توانسته‌اند با فرمول‌های ما در جنگ تحمیلی جلو بروند. آن‌ها مردم و اسلام را وارد دفاع کرده‌اند. مانند حزب‌الله لبنان که به‌عنوان اولین ملت عرب توانسته‌اند روبه‌روی اسرائیل مقاومت کنند. فرمول مقاومت ایران به تولد جیش‌الوطنی در سوریه و حشد الشعبی در عراق منجر شده است. این فرمول را در اقتصاد و فرهنگ وارد کنند تا معجزه‌ای بزرگ به‌وجود بیاید. این فرمول موجب پیشرفت انقلاب شده است.

همچنین فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: در سوریه و عراق نیروهای درگیر، هر دو شعار الله‌اکبر سر می‌دهند اما می‌بینیم که این الله‌اکبر همراه با حضرت زینب(س) بود که الله‌اکبر بدون حضرت زینب(س) را شکست داد. تا پنج سال پیش کسی این بانوی قهرمان را نمی‌شناخت. اما حالا از شرق تا غرب همه سؤال می‌کنند که این زینب(س) کیست که این‌چنین شیعیان به حمایت از حرم او بر خواسته‌اند؟ چرا برخی نمی‌خواهند این رمز پیروزی را در انقلاب ادامه بدهیم؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من از همه برادران می‌خواهم اقتصاد را به‌مثابه یک جهاد نگاه کرده و اجرای اقتصاد مقاومتی را مانند یک نهضت و جنبش دنبال کنند تا مشکلات اقتصادی و بی‌کاری برطرف شود و این نقص را به پیشانی انقلاب نچسبانند.

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...