نسخه چاپی

مسكو به دنبال برگزاری نشست مشترك میان ابومازن و نتانیاهو

معاون وزیر خارجه روسیه در كنفرانسی مطبوعاتی در شهر قدس، از تلاش این كشور برای برگزاری نشستی میان رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش نما، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر قدس اعلام کرد مسکو در تلاش است تا نشستی میان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

وی جمعه‌شب (دیشب) افزود: هنوز آمادگی‌های لازم برای این کنفرانس ایجاد نشده است و این به دلیل حساسیتی است که دو طرف نسبت به این موضوع دارند؛ این همان دلیل حضور ما در شهر قدس است تا آمادگی‌های قبلی برای معیارهای دو طرف برای برگزاری نشست ایجاد شود. تلاش ما در حال حاضر بر تماس‌های دیپلماتیک تمرکز دارد و هدف اصلی ما از سر گیری راه‌حل سیاسی در نزدیکترین زمان ممکن است.

گاتیلوف در ادامه گفت: اخیر به برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حل در خاورمیانه دعوت کردیم و این ایده ما مورد قبول شورای امنیت قرار گرفت؛‌پیش‌تر نیز تاکید کرده بودیم ما دست به آماده کردن مقدمات یک کنفرانس بین المللی قبل از از سرگیری گفت‌وگوهای مستقیم میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها دست نخواهیم زد.

از سوی دیگر مسکو دیروز اعلام کرد «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه در 10 تا 11 ماه آینده (نوامبر) به فلسطین خواهد آمد و با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد.

در بیانیه دولت روسیه آمده است: مدودوف در این سفر با «رووین ریولین» رئیس اسرائیل دیدار خواهد کرد و درباره مسایل مختلف از جمله روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌ها صحبت خواهد کرد.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...