نسخه چاپی

رقابت ۱۴۵ مستند بلند برای اسكار

تعداد ۱۴۵ مستند بلند برای رقابت در هشتادونهمین دوره جوایز اسكار به آكادمی علوم‌ و هنرهای سینما معرفی شدند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، در میان این ۱۴۵ مستند بلندی آثاری از کارگردانان بزرگ سینمای جهان چون ترنس مالیک و آوا دوورنی به چشم می‌خورد.

دوورنی که در کارنامه کاری خود فیلمی چون «سلما» را دارد، با مستند بلند «سیزدهم» درباره حبس گسترده مردان سیاه‌پوست در آمریکا به اسکار می‌رود. ترنس مالیک نیز با فیلم «سفر زمان» درباره آفرینش جهان برای اسکار بهترین مستند بلند رقابت می‌کند. مالیک پیش از این سه بار نامزد جایزه اسکار شده که دو بار آن در رشته بهترین کارگردانی و یک بار در رشته بهترین فیلمنامه اقتباسی بوده است.

نگاهی اجمالی به فیلم‌های معرفی شده به آکادمی نوید از رقابتی داغ و دشوار برای اسکار بهترین مستند بلند می‌دهد. جدای از فیلم‌های «سیزدهم» و «سفر زمان» در این فهرست فیلم «وینر» برنده جایزه بزرگ هیئت داوران مستند جشنواره ساندنس به چشم می‌خورد. این فیلم به کارگردانی جاش کریگمن و الیس استاینبرگ درباره کمپین انتخاباتی آنتونی وینر برای رسیدن به شهرداری نیویورک است.

برنده جایزه بهترین مستند جشنواره تورنتو از نگاه تماشاگران نیز دیگر فیلم مدعی حاضر در این فهرست است. در این مستند که «من کاکا سیاه تو نیستم» نام دارد، رائول پک تصویری از جیمز بالدوین نویسنده و فعال اجتماعی آمریکایی ارائه می‌کند.

فهرست کوتاه ۱۵ فیلم رشته مستند بلند اسکار در ماه دسامبر اعلام می‌شود و پس از آن ۵ نامزد نهایی مستند بلند اسکار هشتادونهم ۲۴ ژانویه معرفی خواهند شد.

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...