نسخه چاپی

«جیگر» و تشبیهات مع‌الفارق!

عکس خبري -«جيگر» و تشبيهات مع‌الفارق!

جنبش عدم‌تعهد در حالی فعالیت‌های شانزدهمین اجلاس خود را در تهران دنبال می‌كند كه گروه‌هایی همچنان در تلاش برای خارج كردن مسیر اصلی جنبش و گره زدن آن با توهمات شخصی خود هستند.

اين گروه‌هاي اپوزيسيون كه اوج فعاليت‌هاي خود را از محيط مجازي اينترنت دنبال مي‌كنند و قصد سنگ‌اندازي در مسير اجلاس عدم‌تعهد را دارند، طي روزهاي اخير مسائلي را مطرح كرده‌اند كه به هيچ وجه در حد و اندازه اهداف بزرگ غيرمتعهدها نيست. در واقع در شرايطي كه برگزاركنندگان شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در پي تحقق «صلح پايدار در سايه مديريت مشترك جهاني» هستند، بازمانده‌هاي فتنه ۸۸ در حال نقد و بررسي و كشف نوع غذاها و مدل پذيرايي از غيرمتعهدها در تهران و چرايي فضاي امنيتي در شهر و چگونگي محل اسكان مهمانان اين اجلاس هستند.

گاهي نيز براي سوءاستفاده‌هاي شخصي، طرح‌هايي را مطرح مي‌كنند كه كاملاً خارج از اهداف اجلاس غيرمتعهدها مي‌گنجد و نشان مي‌دهد آنان كمترين آشنايي با جنبش عدم‌تعهد و اهداف آن ندارند، آنجايي هم كه ديگر كاملاً مأيوس مي‌شوند و هيچ حرفي براي گفتن ندارند، دست به دامن «جيگر» و ممنوع‌التصوير‌شدن اين الاغ عروسكي در صدا و سيما مي‌شوند كه البته با تكذيب اين خبر، از آخرين اميد خود نيز براي تحت‌الشعاع قرار دادن اجلاس غيرمتعهدها در افكار مخاطبان خود نااميد مي‌شوند؛ آخرين اميدي كه با تمسك به شخصيت عروسكي جيگر يعني همان الاغ محبوب بچه‌ها در برنامه كلاه‌قرمزي تجلي يافته بود و حتي بي‌بي‌سي نيز با اميد بستن به جيگر، يكي از تيترهاي مهم خود را به آن اختصاص داده است تا به خيال خام خود خبر برگزاري باشكوه شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در تهران كمتر ديده شود. حقيقتاً با نگاه به اين موارد و مصاديق بايد گفت: الحمدلله كه دشمنان ما از ميان احمق‌ها قرار داده شده‌اند...

قياس مع‌الفارق يك جشن و يك اجلاس!
از جمله مسائل مضحكي كه هم‌اكنون اپوزيسيون داخلي و خارجي درباره برگزاري اجلاس غيرمتعهدها مطرح مي‌كنند، مقايسه آن با جشن‌هاي ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهي است و سعي دارند اين دروغ بزرگ را در افواه و افكار عمومي جاي دهند، حال آنكه اگر كمي فكر كنيم و اندكي تاريخ را مطالعه كرده باشيم، تنها با چند پرسش ساده و پاسخ كوتاه مي‌توان غيرواقعي بودن اين قياس را ثابت كرد، اگرچه اين يك قياس مع‌الفارق است و نه در هزينه‌ها و نه در هيچ وجه‌ ديگري اين رويداد دموكراتيك با آن مراسم شاهانه قابل قياس نيست. اولين پرسش آن است كه برگزاري جشن‌هاي ۲ هزار و ۵۰۰ ساله در چه مسير و براي رسيدن به چه اهدافي بود و اجلاس غيرمتعهدها در چه مسير و براي رسيدن به چه اهدافي است؟ ديگر آنكه آن جشن‌ها در چه شرايطي بود و اين اجلاس در چه شرايطي است؟ سوم آنكه سود آن جشن‌ها چه بود و سود اين اجلاس چه است؟ چهارم آنكه آن جشن‌ها توسط چه كساني و با چه آرزوهايي برگزار مي‌شد و اين اجلاس از سوي چه كساني و با چه آرزوهايي برگزار مي‌شود و ده‌ها پرسش ديگر نظير اين سؤالات كه پاسخ‌هاي كوتاه به آن ثابت مي‌كند كه اجلاس غيرمتعهدها كاملاً متفاوت از جشن‌هاي ۲ هزار و ۵۰۰ ساله است. در پاسخ به سؤال اول بايد گفت كه برگزاري جشن‌هاي ۲ هزار و ۵۰۰ ساله صرفاً در راستاي تكريم ۲ هزار و ۵۰۰سال شاهنشاهي و استحكام و تداوم آن در ايران بود، يعني نحوه حكومتي كه اصلاً باب ميل مردم نبود و فقط حكومت‌هاي قدرتمند و استعمارگري نظير امريكا و انگليس خواهان برقراري شاهنشاهي در ايران بودند تا از آن طريق نوكرهاي خود را به عنوان پادشاه روي تخت شاهنشاهي بنشانند و سود خود را از وي ببرند. درست به همين خاطر بود كه مردم هفت سال پس از برگزاري جشن‌هاي ۲ هزار و ۵۰۰ ساله ريشه حكومت شاهنشاهي را براي هميشه خشكاندند و به حكومتي رأي دادند كه بر پايه اسلام و جمهوري اسلامي است. در پاسخ به سؤال دوم نيز بايد گفت كه جشن‌هاي ۲ هزار و ۵۰۰ ساله صرفاً هزينه بود و نفعي براي ملت ايران نداشت و صرفاً مهر نوكري را از سوي استعمارگران محكم‌تر بر گرده شاه ايران مي‌كوبيد.

با توجه به شرايط آن دوران كاملاً پيداست كه برگزاري جشن‌هاي ۲ هزار و ۵۰۰ ساله در واقع تعظيم شاه ايران در برابر استعمارگران بود و نه براي استقلال و رفع وابستگي از غرب و شرق. حال آنكه اجلاس عدم‌تعهد در راستاي بر هم زدن قطعنامه‌هاي پوچ و تحريم‌هاي اقتصادي و نقش بر آب كردن نقشه‌هاي سياه غرب و شرق در خصوص ايران است، براي ثابت كردن دروغ غرب درباره انزواي ايران است، براي بهبود شرايط ايران به سود ملت ايران و ملت‌هاي مستقل و حفظ استقلال و آزادي در برابر شرق و غرب است. اين دقيقا شرايط و اهدافي است كه به هيچ وجه در برپايي جشن‌هاي ۲ هزار و ۵۰۰ ساله به آن توجهي نشده بود. در پاسخ به سؤال سوم نيز بايد توضيح داده شود كه سود آن جشن‌ها در جيب استعمار خارجي و شاهنشاهي داخلي بود كه فرهنگ وابستگي داخل به خارج را گسترش مي‌داد، نه سودي براي اسلام داشت و نه سودي براي ملت‌هاي مسلمان اما سود اين اجلاس در درجه اول اثبات دروغ غرب در خصوص انزواي ايران است، دوم گسترش روابط خارجي برپايه عدالت، صلح پايدار و مديريت مشترك جهاني است، سوم اهتزاز روزافزون پرچم اسلام و عدالت در جهان و تكريم ملت‌هاي مسلمان و مستقل است و چهارم اثبات پوشالي‌بودن زورگويي‌ها و قلدربازي‌هاي بين‌المللي امثال امريكا و انگليس است زيرا زماني كه غيرمتعهدها با انعقاد قراردادهاي ميلياردي با ايران در طول اين اجلاس از سد تحريم ايران عبور كنند، بر همه جهان ثابت خواهد شد كه با مقاومت مي‌توان به استقلال رسيد و از امريكا و انگليس و صهيونيسم بين‌الملل بي‌نياز بود.

در پاسخ به سؤال چهارم نيز بايد گفت كه جشن‌هاي ۲ هزار و ۵۰۰ ساله همانگونه كه گفته شد از سوي نوكر امريكا و انگليس و براي خوشامد اربابان خارجي برگزار مي‌شد تا خداي ناكرده اطمينان اربابان خارجي از نوكر داخلي خودشان سلب نشود اما شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در تهران از سوي نظام و حكومتي در حال برگزاري است كه رهبر كبير آن با به پيروزي رساندن انقلاب اسلامي، رعشه شديدي بر تن امريكا و صهيونيسم بين‌المللي انداخت و امروز نيز رهبر معظم انقلاب اسلامي با رهبري خود بر جهان اسلام و هدايت انقلاب اسلامي، همان راه امام خميني(ره) را مي‌روند. اين اجلاس از سوي حكومت، ملت و رهبراني در حال برگزاري است كه از مدت‌ها پيش تبديل به الگوي جهاني براي مقاومت و ايستادگي در برابر استكبار جهاني شده‌اند و انقلاب اسلامي خود را به ساير نقاط دنيا صادر كرده‌اند و اكنون با آرزوي پيروزي نهايي و تحقق كامل اهداف بيداري اسلامي و براي اسلام، غيرمتعهدها را به جمهوري اسلامي ايران دعوت كرده‌اند.

اعتراف به شكست در برابر مقاومت ملت ايران
با اين توصيفات بهتر مي‌توان دريافت كه برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران اگرچه شامل هزينه‌هايي است اما سود آن هم براي ملت مسلمان ايران و هم ساير ملت‌هاي مسلمان و مستقل بيشتر از هزينه‌هاست، بنابراين در اين ميدان، ان قلت آوردن در خصوص نوع غذايي كه به مهمانان داده مي‌شود يا محل اسكان آنها به قدري بچگانه است كه كاملاً پيداست، طرح‌كنندگان آن هيچ دستاويزي براي تخريب اين اجلاس غير از سركشي به ميز پذيرايي مهمانان يا محل استراحت آنان نداشته‌اند. دست آخر هم كه نااميد شدند و حتي «جيگر» هم نتوانست از آنان دستگيري كند، طرح‌هايي را مطرح مي‌كنند كه كاملاً نشانگر آن است كه هيچ اطلاع و آگاهي از اهداف غيرمتعهدها ندارند و صرفاً به خاطر جبران شكست‌هاي خود در فكر شكست ايران اسلامي هستند؛ توطئه‌اي كه البته از پيش خنثي شده است و حتي خود نيز خواه‌ناخواه در مواردي به شكست در برابر مقاومت ملت ايران اعتراف كرده‌اند كه بزرگ‌ترين اعتراف همين لكنت زبان و رفتار‌هاي كودكانه امروز آنان در برابر ديپلماسي فعال ايران است.

۱۳۹۱/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...