نسخه چاپی

عضو كمیسیون فرهنگی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی در كمیسیون:

فتنه ۸۸ خط قرمز مجلس برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی / برنامه‌های صالحی امیری كلی گویی بوده و ضمانت اجرایی ندارد

عکس خبري -فتنه ?? خط قرمز مجلس براي رأي اعتماد به وزراي پيشنهادي / برنامه‌هاي صالحي اميري کلي گويي بوده و ضمانت اجرايي ندارد

به دلیل كمبود وقت، فرصت نشد تا از ایشان در خصوص فتنه 88 و نظرات و دیدگاهشان در این مسئله، سئوال شود و این نكته به آینده موكول شد، هرچند یكی از دلایل عمده برای رای آوری ایشان در صحن مجلس، شفافیت و مرزبندی با فتنه و فتنه گران خواهد بود.

معرفی افرادی برای کسب اعتماد از مجلس شورای اسلامی، که نتوانسته بودند رای اعتماد از مجلس نهم بگیرند،همچنان بحث اول این روزهای فضای سیاسی کشور است. به زعم خیلی ها تغییرات بیش از آن که برای مرتفع کردن ضعف های کابینه باشد، به انتخابات آینده گره خورده است.
در همین راستا عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه صالحی امیری برای ارائه برنامه هایش در این کمیسیون حضور یافته و در توضیح آن چه که در این جلسه گذشته، اظهار داشت: آقای صالحی امیری در این جلسه ابتدا، مختصری از سوابق کاری و مسئولیت هایی که تا کنون داشته ارائه داد و سپس خیلی کوتاه به تشریح برنامه هایش برای آینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.
اصغر مسعودی درباره برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد، گفت:اهم این برنامه عبارت بود از صیانت از فرهنگ ملی،توسعه زیر ساخت های بخش فرهنگ،ایفای نقش فعال دراقتصاد مقاومتی و رونق بخشیدن به اقتصاد فرهنگی، توسعه حضور نهادهای غیر دولتی در بخش فرهنگ، تعامل با نهادهای فرهنگی جهان و احیای تمدن ایرانی – اسلامی، که به صورت کلی و بدون ارائه جزئیات به بیان آن پرداختند.
نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل کمبود وقت، فرصت نشد تا از ایشان در خصوص فتنه 88 و نظرات و دیدگاهشان در این مسئله، سئوال شود و این نکته به آینده موکول شد، هرچند یکی از دلایل عمده برای رای آوری ایشان در صحن مجلس، شفافیت و مرزبندی با فتنه و فتنه گران خواهد بود.
وی ایجاد تغییرات بنیانی در این مدت کوتاه باقی مانده از دولت یازدهم از سوی وزرای پیشنهادی در وزارتخانه های مذکور را قابل بحث دانست و گفت: مشکل اصلی که در خصوص این معرفی ها وجود دارد و در مورد آن تبادل نظر شده، این است که دوستانی که برای رای اعتماد به مجلس معرفی شده اند پیش از این در جاههای مهمی در حال فعالیت بوده و هستند. حال سئوال این جاست اگردرپست فعلی خوب کار کرده و توانسته اند مثمر ثمر باشند، چرا اینها را تغییر داده اند و اگر آنجا موفق نبوده اند و عملکردشان مورد رضایت نبوده، چرا برای جای دیگر و مهمتر قرار است به کار گرفته شوند، این یک مسله مبهم است که باید دولتی ها به آن پاسخ دهند.
وی در خصوص فضای مجلس در مورد وزرای پیشنهادی هم اظهار داشت: در حال حاضر در مجلس سئوالات زیادی نسبت به این انتخابها و ذات تعییرات صورت گرفته وجود دارد و در این شرایط نمی توان حکم داد که نتیجه رای اعتماد چه خواهد شد و نمی توان به صورت قطعی گفت که مجلس به چه کسی رای اعتماد خواهد و چه کسی نخواهد توانست رای اعتماد بگیرد.
وی در پایان به رایزنی های صورت گرفته از سوی دولتی ها اشاره کرد و افزود: آن چه که مشخص است، پاسخ افراد پیشنهادی به سئوالات نمایندگان است که تکلیف وزارتخانه های مذکور را مشخص می کند.

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...