نسخه چاپی

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفتگو با نما:

رسوایی بزرگ عربستان در تجاوز آشكار به یمن/ ناكامی عربستان و تن‌دادن به مذاكره با انصارالله / یمن حیات خلوت عربستان نخواهد بود

عکس خبري -رسوايي بزرگ عربستان در تجاوز آشکار به يمن/ / ناکامي عربستان و تن‌دادن به مذاکره با انصارالله /  ديگر يمن حيات خلوت عربستان نخواهد بود

زمانی كه در فروردین 94 آل سعود حمله به یمن را آغاز كرد هرگز تصور نداشت كه درگیر یك جنگ فرسایشی شود و به استیصال دچار گردد و به اهداف مدنظرش هم نرسد.

در خبرها آمده بود که یمنی ها فرودگاه جده را با موشک های دوربرد هدف قرار داده اند و اعلام کرده اند از این پس مناطق حساس و کاخ های آل سعود را مورد حمله قرار می دهند، در خصوص این تغییر استراتژی با سردار دکتر یدالله جوانی به گفت و گو نشستیم.
مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در این باره اظهار داشت:زمانی که در فروردین 94 آل سعود حمله به یمن را آغاز کرد هرگز تصور نداشت که درگیر یک جنگ فرسایشی شود و به استیصال دچار گردد و به اهداف مدنظرش هم نرسد.
سردار جوانی برداشت اولیه آل سعود از اوضاع داخلی یمن را اشتباه استراتژیک نامید و گفت: عربستان گمان داشت یک گروه در یمن برخلاف، سیاستهای آل سعود تحرکاتی را آغاز کرده و با دولت دست نشانده آنها در این کشور مقابله می کند، بر اساس همین تفکر غلط وارد این جنگ شد تا در مدتی کوتاه گروه حوثی ها را از بین ببرد و همه چیز به روال گذشته مورد دلخواه آل سعود برگردد. اما واقعیت یمن چیز دیگری را می گفت.
معاون سیاسی سابق سپاه پاسداران در خصوص واقعیت درونی جامعه یمن گفت: واقعیت این بود که مردم یمن به آرمانهای جنبش انصارالله ایمان آورده بودند و با آنها همراه شدند و انصارالله یک مقاومت مردم پایه را در برابر عربستان تشکیل داد.
کارشناس مسائل منطقه به تثبت جایگاه جنبش انصارالله در یمن اشاره کرد و عنوان داشت: انصارلله در این مدت به تجربیات تازه ایی دست یافت و با همین تجربیات شیوه جدیدی از جنگ با عربستان را در پیش گرفت که یکی از آن استفاده از موشکهای برد بلند است.
وی ادامه داد: آل سعود گمان نمی کرد جنگ به این مرحله برسد و ملت یمن اینگونه مقاومت کند و کار به جایی برسد که انصارلله با موشکهایی که در اختیار دارد، مراکز حساس عربستان را مورد هدف قرار دهد.
سردار جوانی جنگ یمن را یک رسوائی بزرگ برای عربستان خواند و افزود: از این پس مهم این مسئله است که با توجه به تغییر شرایط، آل سعود بخواهد چه رفتاری را در پیش بگیرد. اگر بخواهد همچنان به روش نظامی ادامه بدهد، در این صورت دست یمنی ها برای دفاع و هدف قرار دادن مراکر حساس عربستان بازتر خواهد شد، که یمنی ها هم ثابت کرده اند این کار را خواهند کرد.
مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، به رسمیت شناختن حق مردم یمن در تعیین سرنوشت خودشان را از سوی عربستان، آبرومندانه ترین راه برای خروج آل سعود از این باتلاق خواند و گفت: مذاکره هم برای عربستانی ها چاره ساز نیست، چرا که آنها می خواستند از این طریق با حمایت آمریکا و برخی کشورهای منطقه، اهدافشان را محقق کردند که یمنی ها حاضر نشدند کوتاه بیایند و مقاومت خود را ادامه دادند.
وی در پایان تاکید کرد که دیگر یمن حیات خلوت عربستان نخواهد بود و ملت یمن هزینه های استقلالش را در این جنگ می پردازد و یمن آینده متفاوت از یمن امروز است.

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...