نسخه چاپی

در گفتگو با نما مطرح شد:

وام های نجومی خیانتی مهم تر از حقوق های نجومی است

عکس خبري -وام هاي نجومي خيانتي مهم تر از حقوق هاي نجومي است

به دلیل فساد و خیانتی كه در بیت المال صورت گرفته، آن بخش از تسهیلات كه برای وام های قرض الحسنه در نظر گرفته شده را تماما ً مدیران برای خود و نزدیكانشان در نظر می گیرند و به عبارتی چیزی باقی نمی ماند تا به مردم عادی برسد.

حقو ق های نجومی سوهانی بود بر روح و روان مردمی که این روزها برای گذران زندگی و معیشت خود گرفتاری های زیادی را تحمل می کنند. مدیرانی که تنها به دلیل استفاده از رانت، برای خود حق و حقوقی مافوق تصور قائل شدند و حق مردم را پایمال کردند.متاسفانه آن چنان که باید و شاید با این مسئله برخورد که نشد هیچ در کنار حقوق های نجومی بحث وام های نجومی هم به فراموشی سپرده شد.
در این باره عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه در بحث حقوق های نجومی درباهر یک نکته مهم غفلت صورت گرفت و آن امانتداری مدیران بانکی در قبال سپرده هایی بود که در اختیارشان قرار داشت که از کنار همین سپرده ها وام های نجومی تقریبا ً به صورت قرض الحسنه به برخی مدیران داده شد.
حشمت الله فلاحت پیشه در توضیح این مسئله اظهار داشت: در سیستم بانکداری ما، باید به اینگونه کار انجام می شد که وام های با سود به کسانی تعلق می گرفت که در پی انجام کارهای سود آور هستند تا از کنار سودی که به دست می آورند، سود تسهیلات را هم به بانک پس بدهند. این مسئله از لحاظ اقتصادی قابل توجیه است، چرا که وی با کمک این تسهیلات به سودی دست یافته حالا باید مقداری از این سود را به بانک بدهد، از نظر شرعی آن رانیز علما باید نظر بدهند.
نماینده مردم اسلام آباد و دالاهو در مجلس به وام های قرض الحسنه اشاره کرد و افزود: قرار بر این بود که این وام ها به مردم عادی برای رفع مشکلاتشان پرداخت شود، چرا که آنها توان کار اقتصادی سود آور را ندارند و به همین دلیل هم نمی توانند سودهای آنچنانی پرداخت کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه آن چه که امروز در جامعه نمود دارد، طی سالیان متمادی نمی بینیم کسی از مردم عادی را که توانسته باشد برای رفع مشکلات روزمره اش از بانکها وام قرض الحسنه گرفته باشد.
فلاحت پیشه در تشریح علل این مسئله گفت: به دلیل فساد و خیانتی که در بیت المال صورت گرفته، آن بخش از تسهیلات که برای وام های قرض الحسنه در نظر گرفته شده را تماما ً مدیران برای خود و نزدیکانشان در نظر می گیرند و به عبارتی چیزی باقی نمی ماند تا به مردم عادی برسد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس این را خیانت در امانت دانست و گفت: این افراد بر اساس جایگاهی که دارند توانسته اند وام قرض الحسنه بگیرند که در مواردی آن را پس هم نداده اند، که آثارش برای مردم بسیار درناک تر از حقوق نجومی است که متاسفانه کمنر به آن توجه می شود و برای باز پس گرفتن آن هم اقدام موثری صورت نگرفته است.
وی در پایان این گفت و گو گفت: ارباب رجوعی داشتم که برای رفع مشکلش مبلغی وام از بانک گرفته بود و حالا باید چهار برابرش را به بانک پرداخت کند، به عبارتی او الان یک ورشکسته است، بهمین خاطر است که می گویم ، وام های نجومی خیانتی مهم تر از حقوق های نجومی است.



۱۳۹۵/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...