نسخه چاپی

اتحاد جبهه ضدتروریسم در سوریه

عکس خبري -اتحاد جبهه ضدتروريسم در سوريه

پس از نشست سه‌جانبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه و گفت‌وگوی آنها درباره بحران سوریه در دی‌ماه ۱۳۹۲، دومین دور این نشست دیروز در مسكو برگزار شد كه موضوع این نشست درباره اوضاع سوریه و گسترش تعهد سه كشور سازش‌ناپذیر در مبارزه با تروریسم، ارائه طرح توقف جنگ، پایان دادن هر چه سریع‌تر به وضعیت نابسامان غیرنظامیان، یافتن راه‌حل مناسب برای مشكلات انسانی و راه‌اندازی یك فرآیند سیاسی بر اساس حقوق بین‌المللی شناخته‌شده است.

پس از نشست سه‌جانبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه و گفت‌وگوی آنها درباره بحران سوریه در دی‌ماه ۱۳۹۲، دومین دور این نشست دیروز در مسکو برگزار شد که موضوع این نشست درباره اوضاع سوریه و گسترش تعهد سه کشور سازش‌ناپذیر در مبارزه با تروریسم، ارائه طرح توقف جنگ، پایان دادن هر چه سریع‌تر به وضعیت نابسامان غیرنظامیان، یافتن راه‌حل مناسب برای مشکلات انسانی و راه‌اندازی یک فرآیند سیاسی بر اساس حقوق بین‌المللی شناخته‌شده است. درباره اهمیت این نشست باید به چند نکته توجه داشت:
۱ـ برگزاری این قبیل نشست‌ها به منظور هماهنگی بیشتر جبهه ضدتروریسم در سوریه اهمیت فراوانی دارد و در واقع، برای جبهه حامیان تروریسم در سوریه حاوی این پیام است که تعیین‌کننده سرنوشت سوریه،‌ مردم این کشور هستند که از حمایت ایران و روسیه نیز برخوردارند.
۲ـ این نشست با توجه به همزمانی آن با عملیات آزادسازی موصل در عراق و احتمال سرازیر شدن نیروهای تروریستی داعش به مناطقی در سوریه، چون رقه و... اهمیت دارد. به عبارتی، از آنجا که احتمال می‌رود در اثر عملیات آزادسازی موصل شاهد تحولاتی در سوریه باشیم، هماهنگی جبهه ضدتروریسم در سوریه برای رویارویی قدرتمندانه با این وضعیت احتمالی جدید مهم است.
۳ـ از نظر بین‌المللی نیز، با توجه به برگزاری نشست لوزان در هفته‌های اخیر و احتمال تقویت گرایش طرف‌های مختلف به حل سیاسی بحران سوریه، این نشست می‌تواند برگ برنده‌ای در دست جبهه ضدتروریسم و عاملی برای افزایش وزن گزینه‌های روی میز آنها باشد. هر چند این نباید به معنای غفلت از عملیات نظامی و پاک‌سازی سوریه از لوث وجود تروریست‌های تکفیری باشد. به عبارت دقیق‌تر، باید به موازات تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران، در عرصه نبرد نیز دست برتر را داشت؛ زیرا در نهایت آنچه به تقویت مواضع ما در مذاکرات کمک می‌کند،‌ دست برتر داشتن در صحنه‌های عملیات است. بنابراین، ریشه‌کنی و سرکوب تروریسم در سوریه موضوعی است که نه قابل مذاکره است و نه قابل چشم‌پوشی و غفلت.

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...