نسخه چاپی

اعلام جایزه صادراتی برای پرتقال و نارنگی

به گزارش نما به نقل از وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که در پی افزایش تولید محصولات پرتقال و نارنگی کشور در سال جاری، وزارت جهاد کشاورزی با اتخاذ سیاست "بازار در ازای بازار" از صادرات این محصولات حمایت می کند.

با افزایش تولید محصولات پرتقال و نارنگی کشور در سال جاری، وزارت جهاد کشاورزی از صادرات این محصولات حمایت می کند.

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که در پی افزایش تولید محصولات پرتقال و نارنگی کشور در سال جاری، وزارت جهاد کشاورزی با اتخاذ سیاست "بازار در ازای بازار" از صادرات این محصولات حمایت می کند.

براساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است بازرگانان محصولات کشاورزی در صورت صادرات سه کیلوگرم پرتقال و نارنگی می توانند یک کیلوگرم از محصولات یادشده از تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال ۱۳۹۶ وارد کنند.

این گزارش با اشاره به این که با اتخاذ این سیاست ضمن جلوگیری از عرضه مازاد محصول به بازار از تولید داخلی حمایت می کند، می افزاید در پی اتخاذ سیاست "بازار در ازای بازار" که پیشتر در مورد سیب نیز بهره مندی واردکنندگان از تعرفه پایین موز در قبال صادرات سیب امکان پذیرشده بود، علاوه بر افزایش ۳۰۲ درصدی صادرات سیب کشور در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با استقبال باغداران تولیدکننده سیب روبرو شده و باغداران خواستار تداوم اجرای این سیاست شدند.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، ساختار بازرگانی محصولات کشاورزی که سال ها بر پایه واردات محصول از سایر کشورها شکل گرفته نیازمند تغییر رویکرد از واردات محوری به صادرات محوری است و با توسعه همکاری های بین المللی در دولت یازدهم، وزارت جهاد کشاورزی کوشیده است با انعقاد موافقتنامه های همکاری تجاری و بهداشتی در زمینه های قرنطینه گیاهی و دامی و توسعه زیرساخت های مبادلاتی امکان توسعه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم آورد.

همچنین وزارت جهاد کشاورزی از برندسازی، تکمیل و توسعه زنجیره های صادرات محصولات کشاورزی حمایت می کند و بر ضرورت طرح و بررسی مزیت های صادراتی کشور در بخش کشاورزی در مراودات سیاسی و تجاری با سایر کشورها تاکید دارد.

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...