نسخه چاپی

والله می خواهند شما را اغفال كنند

عکس خبري -والله مي خواهند شما را اغفال کنند

امام خمینی خطاب به دولت موقت: اگر به اشخاص خدا نشناس و یاغی مهلت دهید و یا با آنها مذاكره كنید و یك طوری كنار بیائید بخدا قسم شما را اغفال كرده اند.

به گزارش نما به نقل ازفارس، امروز آیت الله صدوقی در نماز جمعه یزد از دیدار روز پنجشنبه آیت الله طالقانی و صباغیان وزیر کشور با رهبر انقلاب خبر داد . آیت الله صدوقی گفت : امام خمینی در آخرین دیدار شان با آیت الله طالقانی و هاشم صباغیان وزیر کشور فرموده اند «اگر مختصر کوتاهی در امر کردستان به عمل آید و دشمن را هر چه زودتر سرکوب و منکوب نکنند شخصا به کردستان حرکت خواهم کرد »

آیت الله طالقانی در اجتماع مردم تهران با تشریح خواسته های اشرار کردستان آنان را شرور ، توطئه گر و فریبکار خوانده و تاکید کردند« می گویند آب و نان ما را بدهید ولی با ما کاری نداشته باشید و بکذارید خود مختار شویم » آیت الله طالقانی با بیان اینکه ما انقلاب را مفت به دست نیاورده ایم گفت : ملت تحمل نخواهند کرد .

دکتر ابراهیم یزدی وزیر خارجه نیز که برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد به کوبا سفر کرده است در مصاحبه با تلویزیون هاوانا گفت : مداخله آمریکا در منطقه شکستی نظیر جنگ ویتنام و خلیج خوکها را به دنبال خواهد داشت .امروز همچنین به عنوان اولین سالگرد مفقود شدن امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان، اعتصاب لبنان را فرا گرفت .

دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش با امام خمینی

امروز عصر سرتیپ شاکر رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی در قم با امام ملاقات کرد . در این ملاقات که بصورت خصوصی انجام شد مسائل مهم مملکتی و مخصوصا مسائل کردستان مطرح شد.با توجه به وقایع اخیرکردستان و نقش تعیین کننده ارتش جمهوری اسلامی در خنثی کردن توطئه ها این ملافات از اهمیت ویژه ای برخوردار است . پیش بینی می شود این دیدار به منظور هماهنگی بیشتر قوای نظامی جهت پایان دادن به جریانات اخیر در کردستان و پاکسازی منطقه صورت گرفته است .

امام : والله می خواهند شما را اغفال کنند / خودم به سمت کردستان حرکت می کنم

آیت الله صدوقی خبر داد : امام در صورت سرکوب نشدن ضد انقلاب به کردستان می رود .آیت الله صدوقی در نماز جمعه امروز یزد گفت: بعد از ظهر روز پنجشنبه که به خدمت امام رسیدم حضرت

آیت الله طالقانی و هاشم صباغیان وزیر کشور نیز حضور داشتند ، در محضر امام بیشترین بحث در اطراف کردستان بود و امام خطاب به حاضرین گفت :

اگر در امر کردستان کوتاهی شود و دشمن هر چه زودتر سرکوب و منکوب نشود شخصا به طرف کردستان حرکت خواهم کرد ، ما نمی توانیم شاهد باشیم که کشور ما را تجزیه کنند و جوانان مسلمان ما را شهید نمایند .آیت الله صدوقی ادامه داد : در این دیدار گفته شد که شورشیان کرد مهلت خواسته اند تا به خواست های آنها عمل کنیم اما رهبر انقلاب اسلامی ایران در پاسخ گفت : بخدا قسم شما را اغفال می کنند ، آنها دروغ می گویند ، می خواهند از شما مهلت بگیرند تا تهیه و تدارک ببینند و بیشتر مجهز بشوند .

آیت الله صدوقی گفت : امام خمینی به آیت الله طالقانی و صباغیان فرمودند «اگر به اشخاص خدا نشناس و یاغی مهلت دهید و یا با آنها مذاکره کنید و یک طوری کنار بیائید بخدا قسم شما را اغفال کرده اند ، اگر یک روز هم شده ما دست از جنگ برداریم تا آنها تجهیز قوا کنند و آخرین ضربه خود را به ما بزنند اما من تا اوضاع کردستان آرام نشود آرام نخواهم نشست و تا تمام گوشه و کنار این منطقه در اختیار دولت اسلامی در نیاید از پای نخواهم نشست و اگر خودم شخصا باید حرکتی بکنم به کردستان خواهم رفت و غائله را خواهم خوابانید » (1)

منافقین عهد و پیمانهایشان را سپر توطئه های خود می کنند

نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله طالقانی و در دانشگاه تهران برگزار شد . آیت الله طالقانی در خطبه های نماز جمعه این هفته مباحث بسیار مهمی را مطرح کرده و به تبیین واقعیات میدانی کردستان پرداخت .وی با اشاره به آیات مربوط به مناففین در سوره بقره گفت : اینها[منافقین] عهدها و پیمانهایشان را سپر توطئه های خودشان می کنند و هیچ پایبند عهد و پیمانی نیستند و اینها کوشش دارند راهی را که اسلام و انبیا به طرف حق بازکرده اند بر روی مردم سد کنند .

ما دچار منافقین شرور ، توطئه گر و فریبکار هستیم

آیت الله طالقانی ادامه داد : امروز ... ما دچار منافقین شرور ، حیله گرو فریبکاری هستیم که گاه به چهره اسلام در می آیند بسیار هم اظهار دلسوزی می کنند ولی وابسته به جاهای دیگری هستند ، مرتبط با جاهای دیگرند. چهره، چهره ایرانی است ولی درون و نفس آنها ، اندیشه، فکر و خلق امپریالیستی و صهیونیستی و دیگر قدرتها است .خطیب این هفته جمعه تهران ادامه داد : این گرفتاری هایی که امروز در مرکز، در شهرستان‌ها و بخصوص در کردستان برای این کشور پیش آمده، به‌دست کیست؟

آن ساواکی دزد فراری که با سرکرده شان فرار کرد و آن صهیونیست که نمی آید خودش را معرفی کند در چهره این احزاب ، این گروه ها در می آید و شعار های فریبنده می دهد و این قشرها را می فریبد.آیت الله طالقانی گفت : مساله، مساله سطحی نیست که ما گمان بکنیم با یک خواسته‌هایی طرف هستیم، خواست‌هایشان هم گنگ هست. می‌آیند تعهد می‌دهند ولی پایبند تعهدات‌شان هم نیستند. و الا کدام دولت، کدام منشا
اثر و کدام رهبری است که با یک خواسته‌های معقول و منطقی یک گروهی مخالفت کند؟

خواسته های ضد انقلاب ؛ نان ، پول و نفت از شما ولی ما استقلال داشته باشیم !

وی در مورد خواسته های شورشیان کردستان گفت : آیا تا به حال این مسئله مطرح شده که اینها چه می خواهند؟ به حسب ظاهرچند مسئله را مطرح می کنند و می گویند خواسته های ما این است ولی در باطن چیست ؟ در باطن همان مرامنامه حزب دموکرات 20-10سال قبل است که در مقابل رژیم آنرا تنظیم کرده اند . یعنی بالاخره تجزیه . ولی اکثر برادران و خواهران کرد ما از این دسیسه زیر پرده بی اطلاع هستند .

آیت الله طالقانی افزود : می آیند می گویند که می خواهیم در سرنوشت خودمان مختار باشیم ، فرهنگ کردی را تعلیم بکنیم ، خوب بکنید چه کسی جلوگیری کرده است ، می خواهیم انجمن شهر و روستا تشکیل دهیم خوب بکنید کسی جلوگیری کرده است ؟می خواهیم پایگاه های نظامی و ارتش از اینجا بروند ، پاسدارهای غیر بومی بروند ، آخرش چه ؟ آخرش هر کاری خواستیم خودمان بکنیم فقط دولت مرکزی به ما نان بدهد ، آرد بدهد ، نفت بدهد ، پول بدهد ، آخر مسئله به اینجا می رسد ، هیچ حق دخالتی در کار ما ندارید . نفت را از خوزستان بیاورند به اینها بدهند و اینها هیچ تمکینی از دولت مرکزی نداشته باشند. این شدنی است؟

کسانی که از اول گفتند ما به جمهوری اسلامی رای نمی دهیم !

آیت الله طالقانی گفت : یک مردمی که از اول گفتند ما به جمهوری اسلامی رای نمی‌دهیم، یعنی خودشان را از 98 درصد مسلمان‌ها و مردم ایران جدا کردند. یهودی رای داد، زرتشی رای داد، مسیحی رای داد، صائبی رای داد، یک عده گفتند ما رای نمی‌دهیم. خوب رای نمی‌دهید، دیگر چه می‌خواهید؟

این چه پیشوای مذهبی است ؟!

وی افزود : آن ملا و آن پیشوای مذهبی که می‌گوید من رای به جمهوری اسلامی نمی‌دهم، یعنی چه؟جمهوری اسلامی غیر این است که قوانین قران و قوانین الهی باید حاکم بشود ؟ این چه پیشوای مذهبی است؟

تسلیم شده ها انقلابی شده اند !

خطیب جمعه تهران درباره ماهیت اشرار کردستان و سران آنها نیز گفت : اینها کسانی هستند که رفتند اروپا و خارج، زیر لاک خودشان پنهان شدند، این مردم مسلمان خون دادند، حالا ساکت‌ها، به صدا درآمدند. تسلیم‌شده‌ها انقلابی شدند! وابسته ها دوباره آمدند روی کار.

چه کسانی به اشرار کردستان کمک می کنند ؟

آیت الله طالقانی در مورد کمک های مالی و تسلیحاتی به اشرار کردستان نیز بدون اشاره به نام برخی از کشورها از جمله شوروی و ترکیه گفت : از یک کشور بزرگ همسایه به آنها کمک می شود ، از یک کشور اسلامی همسایه به آنها کمک می شود ، از اسرائیل به اینها می رسد ، از سوی دزدان فراری و عوامل رژیم سابق هر روز به اینها پول و اسلحه داده می شود پس می خواهند مردم در مقابل این دسیسه ها ساکت بنشینند؟ارتش دخالت نکند ؟ پس چه بکند؟

خطیب جمعه تهران ادامه داد : این درگیری عاقبتی برای کردستان ندارد جز خرابی ، کشتار ، ویرانی ، جز از بین رفتن آبروی برادرها و خواهرهای کرد ما هیچ محصولی ندارد ، 30میلیون جمعیت ایران و مسلمان‌ها، تسلیم یک مشت خودخواه و وابسته به دیگران نخواهند شد.

ما این انقلاب را مفت به دست نیاوردیم /

این ملت تحمل نمی کند

آیت الله طالقانی تاکید کرد : ما این انقلاب را مفت به‌دست نیاوردیم که بازیچه یک مشت بازیگر بین‌المللی باشیم. 60 هزار از بهترین جوان‌های ما کشته شدند، خیال می کنند مفتی ؟ بعد بلوچستان ، بعد خوزستان ، بعد دولت مرکزی تهران و کویر لوت و کرمان ! عاقبت کار همینه ، این خیانت بزرگی است .آیت الله طالقانی در پایان تاکید کرد : این ملت تحمل نمی‌کند. قرآن هم تحمل نمی‌کند. قرآن می‌گوید:«قاتلوهم حتی لاتکون فتنه» هرجا فتنه شد باید بجنگید. فتنه را قرآن و دین ما تحمل نمی‌کند…(2)

شکست خلیج خوکها برای آمریکا دوباره تکرار می شود

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با رادیو و تلویزیون هاوانا گفت : به نظر من کنفرانس سران کشورهای غیر متعهد می تواند متحد کننده نیروهای ضد امپریالیستی در جهان سوم باشد ولی از دیدگاه ما و تجربیات کسب شده قابل قبول نیست که امپریالیسم را در یک نوع و شکل ببینیم .یزدی ادامه داد : تا زمانیکه پدیده ای بنام صهیونیسم حاکم بر منطقه است و یک دولت متجاوز به نام اسرائیل اجازه هر تجاوزی را به خود میدهد صلح و آرامش هرگز به خاورمیانه باز نخواهد گشت ، ما اسرائیل را همیشه محکوم کرده ایم بخاطر تجاوزاتش باز هم محکوم می کنیم .

وی در ادامه به احتمال مداخله نظامی آمریکا در خلیج فارس پرداخت و گفت : ما از این تهدیدات نمیترسیم و اگر آمریکا بخواهد با نیروی نظامی خود با ما درگیر شود میلیونها تن از مردم ما آماده هستند سلاح بردارند و با تمامی نیرو با آن کشور و یا هر ملتی که قصد تجاوز به ما را داشته باشد بجنگند .یزدی گفت : من تصور میکنم آمریکا هنوز خاطره برنامه ای را که در خلیج خوکها پیاده کرد و نتیجه افتضاح آمیز برای دولت و مقامات آمریکا داشت فراموش نکرده باشد .

وزیر خارجه گفت : طرح چنین برنامه ای و فکر انجام آن در خلیج فارس و ایران هرگز نتایج بهتری از خلیج خوکها نخواهد داشت ، به عقیده من بعد از تجربه خلیج خوکها و ویتنام آمریکایی ها عاقلتر از آن هستند که این اشتباه را تکرار کنند .همچنین یزدی در دیدار دو ساعته با فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا به تشابهات انقلاب اسلامی ایران با انقلاب کوبا پرداخت . (3)

اولین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر / اعتصاب در لبنان

امروز یک سال از ناپدید شدن امام موسی صدر در لیبی می گذرد ، به همین مناسبت موجی از اعتصاب و اعتراض عمومی شهرها و مناطق اسلامی لبنان را در برگرفت .در بیروت و شهرهای جنوب و شرق لبنان هرگونه فعالیتی به حالت تعطیل درآمد .گزارش های رسیده از شهر طرابلس و دیگر مناطق اسلامی در شمال لبنان نیز حالی است که مردم به عنوان اعتراض به ادامه ناپیدایی امام موسی صدر دست

به اعتصاب زده اند .

امشب همچنین برخی از گروههای مسیحی در شرق بیروت و دیگر مناطق مسیحی نشین اعلام کردند که به عنوان همدردی با شیعیان لبنان اعتصاب می کنند .در حالی که شایع شده بود تعدادی از گروه ها و افراد قصد دارند دست به عملیات خشونت آمیز بزنند جنبش امل با صدور بیانیه ای اعلام کرد هر گونه عمل خشونت آمیز مغایر با رسالت امام موسی صدر است و لذااعتصاب امروز کاملا مسالمت آمیز می باشد . (4)

محمد منتظری با 60نفر همراه به لیبی رفت

حجت الاسلام شیخ محمد منتظری به اتفاق 60همراه خود بعد از ظهر امروز از طریق فرودگاه مهرآباد عازم لیبی شد . گفتنی است محمد منتظری از سوی دولت موقت ممنوع الخروج اعلام شده بود ولی پس از رایزنی های صورت گرفته به وی و همراهانش اجازه داده شد تا در جشن استقلال لیبی شرکت کند .منتظری دلیل سفر خود به لیبی را ایجاد یک جبهه ضد امپریالیستی بزرگ در منطقه و پشتیبانی از نهضت فلسطین دانست . گفته می شود سفر منتظری به لیبی یک هفته طول خواهد کشید . (5)

کشف و خنثی سازی توطئه قتل عام مردم سنندج در نماز جمعه

امروز بعد از نماز جمعه شهر سنندج به امامت حجتی کرمانی و در حالی که مفتی زاده سخنرانی می کرد مردم متوجه نصب اشیای غیرعادی در سقف مسجد شدند.با بررسی این اشیا مشخص شد که مقادیر متنابهی بمب به سقف مسجد نصب شده است .منابع آگاه گفتند در صورت انفجار بمب در مسجد فاجعه بزرگی روی داده و تعداد زیادی شهید و مجروح می شدند . (6)

پی نوشت ها:

1- کیهان ، 10شهریور 58، صفحه 9

2- کیهان ، 10شهریور 1358، صفحه 10، زمانی که می خواهید در مورد آیت الله طالقانی و اندیشه های آن فقیه مجاهد به تحقیق و کنکاش بپردازید در فضای مجازی بیشتر مواضعی به چشم می خورد که آیت الله طالقانی را می خواهد در مقابل امام و انقلاب قرار دهد ، این مواضع یا مورد تحریف قرار گرفته اند و بخشی از نظر به عنوان کل دیدگاه به مخاطب ارائه شده است و یا بدون توجه به سابقه خبر و یا شرایط روز بخشی از نظرات به تیتر تبدیل شده است ولی آن چه که باعث تاسف و جای سوال است این نکته است که چرا و به چه علت یکی از آخرین سخنرانی های بسیار مهم آیت الله طالقانی که در خطبه های نماز جمعه تهران ایراد شده و در آن ایشان از منافقین شرور و عهد شکن به شدت انتقاد کرده اند سخنی به میان نمی آید ؟ ضد انقلاب چرا از این بخش از سخنان آیت الله طالقانی که به عبارتی می توان گفت مهمترین بخش نظرات سیاسی ایشان را در طول دوره بعد از انقلاب را نشان می دهد در هراس است ، خطبه آیت الله طالقانی در این نوشتار به صورت کامل گزارش شد تا دلیل نگرانی ضد انقلاب به صورت کامل روشن شود .

۱۳۹۱/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...