نسخه چاپی

كاخ سفید موافق تمدید تحریم‌های ایران است

مجلس نمایندگان آمریكا به دنبال تمدید تحریم‌های ایران بدون افزودن بندهایی است كه كاخ سفید احتمالا به آنها ایراد خواهد گرفت.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رولکال نوشت: موضوع مورد بحث لایحه تحریم‌های 1996 است که بخش انرژی ایران را هدف قرار داده و قرار است در 31 دسامبر پایان یابد. کاخ سفید معتقد است که رئیس‌جمهوری آمریکا و خزانه داری این کشور دارای مجوزهای صدور تحریم هستند که قانون در اختیار آنها قرار می‌دهد.

اما با این حال اوباما احتمالا قصد وتوی تمدید " صحیح" تحریم‌ها را ندارد زیرا مقامات دولتی به این نتیجه رسیده‌اند که این تحریمها شرایط توافق هسته‌ای را نقض نخواهند کرد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ خطر وتویی را احساس نمی‌کنم. وی در ادامه افزود: دراین برهه زمانی درباره اینکه رئیس‌جمهور این طرح را امضاء خواهد کرد یا نه پیش‌داوری نمی‌کنم.

منابع آشنا به عملکرد دولت آمریکا معتقدند سناریو کاخ سفید بر حفظ محدودیت‌های جدید یا مجازاتهای تهران بدون توجه به طرح ارائه شده به اوباما متمرکز خواهد بود.

مارک دوبوویتز، مدیر اجرایی موسسه دفاع دموکراسی گفت: حمایت همه جانبه بسیار زیادی از مجوز دوباره قانون تحریم‌های ایران صورت گرفته است. مخالفت کاخ سفید بسیار جدی است. آنها واقعا خواستار چنین چیزی نیستند اما ژست عمومی آنها بر روی این مسئله تعریف شده که درصورت تصویب دوباره این قانون اطمینان حاصل شود اقدام مذکور به صورت صحیح و بدون افزودن تحریمهای مورد نظر جمهوریخواهان و برخی دموکراتها صورت گیرد.

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...