نسخه چاپی

نخست وزیر اسپانیا انتخاب شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: «ماریانو راخوی» نامزد حزب موقت دولت 'مردمی' شنبه شب با کسب رای اعتماد از مجلس نمایندگان اسپانیا، به مدت چهار سال دیگر در پست نخست وزیری این کشور باقی ماند.

راخوی در حالی‌ نخست وزیری اسپانیا را از آن خود کرد که حزب مردمی از 314 روز پیش هنگامی که در 20 دسامبر سال گذشته (29 آذر )، انتخابات سراسری برگزار شد، دولت را به طور موقت در دست داشت.

وی، در نخستین رای گیری که پنجشنبه شب برگزار شد 170 رای موافق و 180 رای مخالف کسب کرد اما امشب با کسب 170 رای موافق، 68 رای ممتنع و 111 رای مخالف ، دولت را در دست گرفت تا که به بن سیاسی اسپانیا پایان دهد.

کلید حل بن بست سیاسی از 314 روز پیش در دست حزب سوسیالیست به ویژه در دست «پدرو سانچز» دبیر کل سابق این حزب تا چند هفته پیش بود اما با استعفای نیمی از کمیته فدرال 35 نفری حزب سوسیالیست، این کمیته منحل و سانچز به اجبار برکنار شد، موردی که در نهایت باعث تشکیل یک کمیته موقت و تصمیم برای دادن رای ممتنع به راخوی برای پایان دادن به بن بست سیاسی در اسپانیا شد.

راخوی امشب پس از پایان رای گیری در نخستین حضورش در جمع خبرنگاران گفت: ما چهار سال بسیار دشواری که در طول آن دولت را نیز در دست داشتیم پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد :به سادگی‌ و صداقت می‌ گویم که تعهد من اکنون ، دفاع از منافع عمومی‌ کشور است و در این راستا از مشکلاتی که هنوز دامنگیر بسیاری از مردم است ، آگاه هستم.

راخوی در این خصوص، خواهان همکاری مشترک با سایر احزاب سیاسی شد و گفت که در این راه باید مردم را متقاعد کرد.

۱۳۹۵/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...