نسخه چاپی

ندیمی در گفت‎وگو با نما:

سیزده آبان خوی واقعی استعمار را به جهانیان شناساند/سیزده آبان گویای نفرت مردم ما از پیمان شكنی های آمریكاست

عکس خبري -سيزده آبان خوي واقعي استعمار را به جهانيان شناساند/سيزده آبان گوياي نفرت مردم ما از پيمان شكني هاي آمريكاست

سیزده آبان به ما می‌‎گوید رویكرد آمریكا از لحاظ مكتب و مدیریت به سود توسعه تجاوز و امپریالیسم است و از لحاظ اخلاقی و وفای به عهد، نمی‌‎شود با آمریكا ارتباط برقرار كرد.

ایرج ندیمی، نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی، در آستانه تسخیر لانه جاسوسی در سیزدهم آبان ماه، گفت: از دوران پهلوی سه دوره جاپا، نفوذ و سلطه را از آمریکا در کشورمان داشتیم و در این موضوع شک نداریم شاه آمریکایی بود و ایران راه همچون یک ژاندارم آمریکایی اداره می‌‎کرد.
وی افزود: آمریکا در دوران پهلوی چشم نفوذ بر ایران را داشت و برای دست یافتن به اهدافش از همه عوامل و ظرفیت‎های خود برای نفوذ بهره می‌‎گرفت.
ندیمی در ادامه با بیان این مطلب که در تسخیرلانه جاسوسی مقادیر بسیاری اسناد بدست آمده است اذعان داشت: اگر همه اسناد به دست آمده در لانه جاسوسی به کتاب تبدیل می‌شدند و تمامی اسناد را نیز پیگیری می‌کردیم، قطعا در تنویر افکار عمومی اثر گذار بود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، در رابطه با غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای ملت ایرن، گفت: از این موضوع که یک نفردر ایران وجود ندارد که امروز به آمریکایی‎ها اعتماد داشته باشد، تریددی ندارم.
وی نظام آمریکا را مبتنی بر نظام سرمایه، سود و توسعه دانست، گفت: از آنجایی که نظام آمریکا نظام امپرایالیسم، نظام سود و توسعه است .اگر آمریکایی‌ها در به دست آوردن سود و توسعه خود، مانعی را در کشورهای مختلف مشاهده کنند به هر طریق ممکن به دنبال برطرف کردن مانع بر می‌آید و برای آمریکا فرقی نمی‌‎کند که کشور‌ها چه کشوری باشند یا چه دین و آئین و آرمانی داشته باشند فقط از بین رفتن موانع برای رسیدن به سود و توسعه را هدف گیری می‌‎کند.

این تسخیر کننده لانه جاسوسی در سال سیزده آبان سال ۵۷ در ادامه با بیان این مطلب که آمریکا بر اساس خوی استعمارگری به همه کشور‌ها چشم داشت دارد، اظهار داشت: فقط نوع استعماری آمریکایی‎ها فرق کرده‎است چراکه استعمار نو و یا کهنه هستند و گاهی هم استعمار به دنبال تسخیر از طریق ارز و گاهی مغز است اما آنچه در اینجا مهم بشمار می‌رود این است که نباید ناچاری‎ها در برخورد و مذاکره با کشور‌ها ۱+۵ با آمریکا را بر پایه اعتماد بر آمریکا تعریف کنیم.

وی گفت: آمریکا همیشه جزء کشورهای منفور نظام ایران جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌‎رود و آمریکا کشوری است که حتی برای اروپا تعریف و با روسیه تنازع حداکثری دارد و با کشورهایی همچون ایران که از ایدلوژی اعتقادی معنوی بالایی برخوردار هستند، تضاد بنیادی دارد.
ندیمی در خاتمه اظهار داشت: سیزده آبان به ما می‌‎گوید رویکرد آمریکا از لحاظ مکتب و مدیریت به سود توسعه تجاوز و امپریالیسم است و از لحاظ اخلاقی و وفای به عهد، نمی‌‎شود با آمریکا ارتباط برقرار کرد.

۱۳۹۵/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...