نسخه چاپی

قیمت‌های نجومی بلیت‌ها طبقه‌بندی شد

قیمت بلیت هواپیما به امكان متبركه با نزدیكی هر چه بیشتر به ایام اربعین در حال افزایش است و با وجود تعیین نرخ مصوب برای آن شاهد قیمت ‌های نجومی از یك میلیون و 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان هستیم.

به گزارش نما به نقل از میزان: در حالی که حدود 20 روز به اربعین حسینی باقی مانده قیمت بلیت‌ هواپیما هر روز در حال افزایش است تا جایی که نرخ چند هفته گذشته از 700 تا 800 هزار تومان به یک میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

این درحالی است که برخی از آژانس‌هاس هواپیمایی با وجود اینکه هنوز زمان زیادی به ایام اربعین باقی مانده است بلیتی برای فروش ندارند.

به علاوه قیمت بلیت هواپیما برای سفر به اماکن متبرکه در روزهای اول و دوم آذر ماه تا 3 میلیون تومان نیز می‌رسد، نرخی که به گفته سازمان هواپیمایی بلیت هواپیما از مقصد تهران به نجف یک میلیون و 100 هزار تومان و از مقصد مشهد به نجف یک میلیون و 250 هزار تومان است که در واقع امر این نرخ‌ها با نرخ‌های موجود در سطح شهر متفاوت است.

با این وجود تفاوت قیمت بلیت‌ها در فاصله یک هفته‎ای بعضا تا یک میلیون و 500 هزارتومان نیز می‌رسد که رقم واقعی تا رقم فعلی و رقم نزدیک شده به ایام اربعین از 300 هزار تومان تفاوت دارند.

با این وجود آژانس‌های هواپیمایی ازاین فرصت سوء استفاده کرده و سود خوبی را به جیب می‌زنند و با فروش بلیت و تعیین نرخ‌های متفاوت از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و مردم نیز با وجود بالا بودن قیمت و با توجه به ارادت خود به این امکان متبرکه حاضر هستند هر مبلغی را پرداخت کنند.

به علاوه برخی از آژانس‌های مسافرتی لیست قیمت‌های خود را برای این ایام طبقه بندی کرده‌اند که این ارقام از یک میلیون و 500 هزار تومان در فاصله زمانی 20 روز از ایام اربعین شروع و تا 3 میلیون تومان در روز اربعین ادامه می‌یابد.

حال نکته قابل توجه اینجاست که با وجود اعلام نرخ‌های مصوب سفر به عتبات عالیات توسط سازمان هواپیمایی چرا هیچ نهاد نظارتی برای کنترل بازار فروش بلیت با قیمت های نجومی در سطح شهر وجود ندارد؟

۱۳۹۵/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...