نسخه چاپی

تصویب پیش‌نویس سند ۷۰۰ بندی اجلاس

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تصویب پیش‌نویس سند ۷۰۰ بندی اجلاس تهران درنشست وزرا خبر داد.


به گزارش نما به نقل از خانه ملت، مستقر در ستاد خبری شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهدها، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعد از نشست بعد از ظهر وزرای امور خارجه عضو جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران گفت:‌ ظرفیت جنبش عدم تعهد یک ظرفیت جهانی بوده و ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران بر این جنبش یک دستاورد بزرگ به حساب می‌آید.

بروجردی در ادامه این مطلب افزود: نشست جنبش در سطح وزرای امور خارجه که به مدت دو روز برگزار شد؛ نشست خوبی بود و حاصل آن تصویب پیش‌نویس سند ۷۰۰ بندی اجلاس تهران است.

بروجردی در خصوص حمایت گروه نم از برنامه هسته‌ای کشورمان یادآور شد:‌ کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بارها از فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و قطعا این بار نیز حمایت خواهند کرد.

وی ادامه داد:‌ عملیاتی کردن مصوبات اجلاس تهران بستگی به هنر رئیس گروه نم دارد و معتقدیم که رئیس فعلی جنبش عدم تعهد که جمهوری اسلامی ایران است هنرمند بوده و قطعا تصمیمات شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد عملیاتی خواهد شد.

بروجردی با تاکید بر اینکه برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد یک ظرفیت عظیم در اختیار جمهوری اسلامی ایران بوده و باید در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی،‌علمی و ... از این ظرفیت به خوبی استفاده شود، اعلام کرد: هنر رئیس گروه نم که به مدت سه سال به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده این است که ظرفیت‌های بالقوه این جنبش را به ظرفیت بالفعل تبدیل کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: تصمیمات نهایی جنبش عدم تعهد ظرف ۴۸ ساعت آینده و توسط سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواهد بود.

۱۳۹۱/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...