نسخه چاپی

تجمع كاركنان هما مقابل ساختمان وزارت راه + عكس

عکس خبري -تجمع کارکنان هما مقابل ساختمان وزارت راه + عکس

جمعی از كاركنان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در اعتراض به میزان حقوق دریافتی خود مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تجمع كرده وخواستار رسیدگی وزیر راه به این مسئله و زیانده بودن هما شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تعدادی از کارکنان ایران‌ایر از جمله کارگران، کارمندان و متخصصان با تجمع مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی خواستار رسیدگی وزیر راه و شهرسازی به مسئله حقوق دریافتی شدند. در پایان این تجمع معترضان بیانیه‌ای را خطاب به وزیر راه و شهرسازی قرائت کردند که عینا در ذیل می‌آید؛

«همانگونه که مستحضر هستید کارمندان، کارگران و حتی متخصصین قراردادی هواپیمایی جمهوری اسلامی در مورد پرداخت حقوق و مزایا دچار مشکلات عدیده هستند. و این مشکلات روز به روز فزونی می یابد. طی ده سال اخیر با توجه به تصویب اصل 44 و قرار گرفتن هما در لیست واگذاری ها، قوانین و مقررات استخدامی و پرداخت حقوق کارکنان به روز رسانی نشدند و به‌صورت ثابت بر قوانین نظام هماهنگ پرداخت متمرکز شدند.

از طرفی اجرای بسیاری از قوانین و مقررات نظام هماهنگ پرداخت نیز با عملکردهای سلیقه ای هیات مدیره کان لم یکن باقی ماند. در سالهای اخیر فاصله ارتقای شغلی برخی از گریدها از سه سال به 4 سال افزایش یافته و باعث ضرر قابل توجهی نسبت به همکاران رسمی شده است. یا مقدار چشمگیر مابه التفاوت تطبیق از افزایش حقوق سالیانه کثر می شود، که باعث ثابت ماندن حقوق دریافتی اکثر کارکنان قراردادی شده است. تاکید می شود هیات مدیره در دو مورد اخیر بصورت کاملا سلیقه ای قوانین اجرایی را به ضرر کارکنان قراردادی تغییر داده است.

اکنون با گذشت چندین سال از حکم لغو نظام هماهنگ پرداخت توسط هیات دولت، هنوز هیچ اقدامی جهت اجرای قانون کار و یا نظام خدمات کشوری در شرکت انجام نشده است. قانون و رویه قبلی در مورد کارکنان قراردادی به فراموشی سپرده شده است و سالیانه قوانین شرکت تغییر میکنند.

متاسفانه طرح طبقه بندی مشاغل، آلاینده سنجی محیط کار و پیرو آن حق سختی کار و بازنشستگی پیش از موعد مقرر و استاندارد سازی محیط کار انجام نپذیرفته است.

همچنین تاکید می شود در سه سال متوالی گذشته، سنوات کارکنان قراردادی پرداخت نشده است. و مطابق با قانون شرکت بایستی در پایان هر سال نسبت به تسویه حساب سنوات گذشته اقدام نماید.

در نهایت تاکید می شود با قوانین فعلی شرکت بسیاری از آیتم های فیش حقوقی بسیار ناچیز هستند. تا جایی که حق اولاد 8000 تومان می باشد. از حق مسکن، حق خوار و بار، عیدی کارگری و بسیاری موارد دیگر کاملا محروم هستیم و در نهایت پاسخ مدیرعامل به خواسته های قانونی بار مالی قلمداد می شود.

یک سئوال اساسی برای همیشه بی پاسخ مانده است؛ چرا کارکنان بالای 30 سال سابقه بازنشسته نمی شوند و بار مالی ناشی از پرداختی به آنان از دوش شرکت برداشته نمی شود.چرا هما کجدار مریض طی طریق می‌کند و راه چاره ای برای درآمد زا نمودن شرکت اتخاذ نمی شود؟

امید است جنابعالی با اتخاذ تدابیر لازم و اجرای یک راه حل اساسی، برون رفت از بحران مالی شرکت و کارکنان هما را شاهد باشیم و کارکنان زحمتکش هواپیمایی جمهوری اسلامی مجبور به دو شغله بودن جهت تامین حداقل مایحتاج زندگی نباشند.»

۱۳۹۵/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...