نسخه چاپی

بیشترین اقلام قاچاق كشف شده در تهران

سردار ساجدی نیا، گفت: در همین راستا، ماموران مبارزه با قاچاق كالای تهران بزرگ، موفق به كشف تعداد زیادی محموله های كالای قاچاق از جمله پوشاك، دارو، سیگار، گوشی های تلفن همراه، تجهیزات ماهواره ای، قطعات رایانه ای، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت، پوشاك، موتورسیكلت های سنگین، عتیقه و لوازم خانگی شده اند كه با توجه به كشفیات دیگر ارزشی برابر 111 میلیارد و 696 میلیون تومان دارد.

به گزارش نما به نقل از میزان، سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به اجرای طرح های ضربتی پلیس پایتخت در برخورد با قاچاق کالا و متهمان این پرونده ها در 7 ماه گذشته، گفت: در عملیات های انجام شده از سوی ماموران مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی تهران بزرگ، تاکنون 47 باند قاچاق کالا منهدم و اعضای آن دستگیر شده اند.

این مقام انتظامی در ادامه به افزایش میزان کشفیات کالای قاچاق در 7 ماه ابتدایی سال 95 اشاره کرد و افزود: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا تهران بزرگ شناسایی و اقدامات لازم در این باره صورت گرفته و امسال توانسته‌ایم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای در بحث کشفیات قاچاق کالا داشته باشیم.

وی با بیان این که یکی از مهمترین برنامه های پلیس پایتخت مبارزه با قاچاق کالا در شهر تهران است، گفت:" در حوزه جرایم اقتصادی، مبارزه با کالاهای قاچاق یکی از اولویت های اصلی پلیس های تخصصی به ویژه پلیس آگاهی تهران بزرگ تهران بزرگ بوده و سعی کرده‌ایم در شهر تهران محموله‌های قاچاق را در اسرع وقت شناسایی و نسبت به ضبط آنها اقدام کنیم.

سردار ساجدی نیا، تصریح کرد: در همین راستا، ماموران مبارزه با قاچاق کالای تهران بزرگ، موفق به کشف تعداد زیادی محموله های کالای قاچاق از جمله پوشاک، دارو، سیگار، گوشی های تلفن همراه، تجهیزات ماهواره ای، قطعات رایانه ای، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت، پوشاک، موتورسیکلت های سنگین، عتیقه و لوازم خانگی شده اند که با توجه به کشفیات دیگر ارزشی برابر 111 میلیارد و 696 میلیون تومان دارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ بیان داشت:در این عملیات ها بیشترین اموال و اجناس قاچاق شامل یک میلیون و 219 هزار قلم انواع دارو، بیش از 180هزار نخ سیگار، قریب به 18هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه ، بیش از یک میلیون و 500هزار دستگاه انواع تجهیزات ماهواره ای،قریب به 285هزار قطعه انواع لوازم داخلی خودرو ، بیش از 197هزار لیتر سوخت قاچاق و قریب به 7میلیون 7هزار دستگاه انواع لوازم خانگی کشف بوده که شده است.

وی با بیان اینکه در بحث دستگیری قاچاقچیان 21درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم، افزود:در این مدت 3 هزار و 288 قاچاقچی دستگیر شده اند و 2هزار 994پرونده در محاکم قضائی برای آنان تشکیل شده که پس از اعتراف به جرایم خود به مرجع قضایی معرفی شده اند.

رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بازار تولید داخلی همواره مورد هجوم ورود کالا به صورت قاچاق در کشور بوده که موجب پایین آمدن سطح تولید و حتی تعطیلی واحدهای بی‌شماری شده است و پلیس پایتخت با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همین زمینه عملیات هایی را برنامه ریزی و اقدام به برخورد با قاچاقچیان می کند.

سردار ساجدی نیا با بیان اینکه تهران به دلیل بازار مصرف و باز توزیع کالا در کشور، مقصد اصلی کالای قاچاق است، علت اختلاف در اعلام ارزی ریالی کالای وارداتی را مربوط به کم اظهاری و برخی جعلیات موجود دانست و وجه غالب قاچاق کالا را سازمان یافته اعلام کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان ضمن توصیه به شهروندان در خصوص دقت در هنگام خرید اجناس و کالاهای مورد نیاز خود گفت:اجرای طرح‌های امنیت و آرامش و خصوصا برخورد با قاچاقچیان کالا ادامه دارد و سودجویان بدانند که پلیس اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان کالا را با جدیت تمام ادامه خواهد داد.

۱۳۹۵/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...