نسخه چاپی

قوامی در گفت‎وگو با نما:

اصلاح نظام بانكی برای اصلاح اقتصاد كشور/ جریمه سود وام‎های زیر صد میلیون بخشیده خواهد شد

عکس خبري -اصلاح نظام بانکي براي اصلاح اقتصاد کشور/ جريمه سود وام‎هاي زير صد ميليون بخشيده خواهد شد

افرادی از بخشودگی جریمه سود بانكی می‎توانند استفاده كنند كه مشكلات اقتصادی در فعالیت‎هایشان تأثیر گذاشته باشد.

هادی قوامی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اسفراین در بهارستان در گفت‎وگو با نما، در خصوص بخشودگی جریمه سود وام‌های زیر صد میلیون تومان از سوی دولت، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی برنامه ششم توسعه با ارائه پیشنهادی به دولت مطرح کردند تا دولت با بخشودگی جریمه سود کسانی که زیر صد میلیون تومان تسهیلات گرفته‎اند اما به دلایلی از جمله مشکلات اقتصادی نتوانسته‏اند سود و اصل وام را پرداخت کنند، موافقت کند.

نماینده مردم اسفراین در بهارستان تصریح کرد: افرادی از بخشودگی جریمه سود بانکی می‎توانند استفاده کنند که مشکلات اقتصادی در فعالیت‎هایشان تأثیر گذاشته باشد.
وی در ادامه به بالا رفتن قیمت ارز در کشور اشاره و بیان داشت: افرادی که افزایش ارز باعث شده تا فعالیت‎های اقتصادیشان آسیب وارد شود نیز ازجمله گروهی هستند که جریمه سود وام آنها از سوی دولت بخشیده خواهد شد.
به گفته قوامی در پیشنهاد نمایندگان آورده شده است که دولت می‎تواند سود وام گیرندهایی را که بنا به دلایل فوق نتوانسته‎اند سود را پرداخت کنند از محل تسریع ارز به بانک پرداخت کند.
این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: افرادی که وام دریافت کرده‎اند موظف هستند اصل وام را خود پرداخت کنند و اصل وام از سوی دولت بخشیده نخواهد شد.
وی در خصوص اجرایی شدن نامه نمایندگان توسط رئیس جمهور، گفت: در یک برنامه تلویزیونی، دولت قول داده است که مصوبه مجلس در خصوص بخشودگی جریمه سود بانکی توجه خواهد کرد و در این راستا بانک مرکزی را مکلف کرده‌ است تا آئین نامه این مصوبه را تدوین و جهت اجرای به بانک‎ها ابلاغ کند.
قوامی در ادامه به تأسیس بانک‎داری اسلامی در کشور اشاره و بیان داشت: برای ایجاد و تأسیس بانکداری اسلامی نیازمند این هستیم که همه دستگاه‎، سازمان‎ها و قوای سه گانه از جمله بانک مرکزی، در جهت تأسیس چنین بانکی حضور فعال داشته باشند.
نماینده اسفراین در خانه ملت در خاتمه به اصلاح لایحه نظام بانکداری در مجلس اشاره و تصریح کرد: نمایندگان در حال حاضر اصلاح لایحه نظام بانکداری را در دستور کار خود دارند تا پس از تصویب و ابلاغ، مردم شاهد نحوه اداره و اجرای نظام بانکداری نوین در کشور باشند.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...