نسخه چاپی

علیرضا منظری توكلی در گفتگو با نما:

تخلف در صندوق فرهنگیان به اعتماد معلمان آسیب زد / اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان فاجعه است

عکس خبري -تخلف در صندوق فرهنگيان به اعتماد معلمان آسيب زد / اختلاس صندوق ذخيره فرهنگيان فاجعه است

علیرضا منظری توكلی، نماینده ادوار مجلس گفت: شاید خسران و زیانی كه به واسطه فساد در صندوق، در از بین رفتن اعتماد و سرمایه اجتماعی عاید نظام و انقلاب شد، كمتر از خسران و زیانی نباشد كه اعضا صندوق بابت این اختلاس متحمل شدند.

علیرضا منظری توکلی، نماینده ادوار مجلس در خصوص اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در واقع معلمین کشور صندوق ذخیره فرهنگیان را به عنوان امانت دار خود انتخاب کرده بودند و اطمینان و اعتمادی که نسبت به مجموعه کارکنان صندوق در بین فرهنگیان وجود داشت، کم نظیر بود.
وی ادامه داد: اما متاسفانه این اعتماد و اطمینان که یکی از مهترین سرمایه های اجتماعی نظام و انقلاب به شمار می رود، بواسطه بعضی مسئولین دست اندرکار صندوق ذخیره فرهنگیان از بین رفت، شاید خسران و زیانی که به واسطه فساد در صندوق، در از بین رفتن اعتماد و سرمایه اجتماعی عاید نظام و انقلاب شد، کمتر از خسران و زیانی نباشد که اعضاء صندوق بابت این اختلاس متحمل شدند.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان، خاطر نشان کرد: این رقم آنقدر بالا است که اگر بین فرهنگیان توزیع می شد به هر یک از فرهنگیان قریب هشت میلیون تومان می رسید، در حالی که فرهنگیان زیادی برای یک وام دو میلیون تومانی برای خانواده و افراد مریضی در بینشان است محتاجند و با تمام وجود تلاش می کنند به وام برسند. از آن طرف وام های میلیونی با کمترین سود به افراد خاص در صندوق ذخیره فرهنگیان داده می شود.
منظری توکلی با اظهار نگرانی از دست رفتن سرمایه اجتماعی فرهنگیان، بیان کرد: این اختلاس حاصل چپاول سرمایه مالی فرهنگیان است. بابت این اختلاس بسیار متاسفیم و جا دارد با نظارت دقیق و با مدیریت بیت المال و حتی می توان گفت حق الناس، راه را بر افراد سود جو بسته شود.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه اگر مدیریت و نظارت صحیح بر صندوق باشد این اتفاق رخ نمی دهد، تصریح کرد: با وجود این نظارت، این همه خسارت به مملکت و نظام وارد نمی شود، به امید آن روزی که مملکت عاری از فساد و اختلاس باشد.
نماینده ادوار مجلس در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه دلیل سکوت اصلاح طلبان در خصوص اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان چیست، عنوان کرد: معمولا مستحضرید در هر جلسه ای، دولت جدید یک سری به اوضاع و احوال دولت قبل می زند، اگر این اتفاق در دولت قبل افتاده بود، قطعا مثل همه مسائل که گفته می شود این هم گفته می شد، که الان خودشان زیر سوال نباشند.
وی در خصوص نظارت بر صندوق گفت: مبنای کار اعتماد و اطمینان به صندوق ذخیره فرهنگیان و هیئت امنای صندوق بود. وزارت آموزش و پرورش باید بر هیئت امنای صندوق نظارت بیشتری کند و افرادی که مورد اعتماد فرهنگیان هستند را منتصب کند.
نماینده ادوار مجلس در خصوص اینکه راه جلوگیری از تکرار این اتفاقات گفت: در اعضا هیئت امنا، تعداد معلمین را افزایش بدهند و تنها به مسئولین بسنده نکنند و نظارت دقیقی از طرف وزارت اموزش و ارگان های لازم بر این صندوق شود.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...