نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون عمران در گفتگو با نما مطرح كرد:

دولت ۲۲ هزار میلیارد تومان به قرارگاه خاتم انبیاء بدهكار است

عکس خبري -دولت ?? هزار ميليارد تومان به قرارگاه خاتم انبياء بدهکار است

دولت در خصوص اجرای پروژه‌ها حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان به قرار‌گاه خاتم انبیاء بدهكار است.

صدیف بدری، در تشریح جزییات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوع خود، گفت: اعضای کمیسیون عمران در جلسه عصر امروز گزارش عملکرد وبرنامه‎های شهرداری‌ها و دهیاری‎های کشور که توسط رئیس این سازمان در کمیسیون قرائت شد را استماع کردند.
سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس در گفتگو با نما،در خصوص جزییات گزارش رئیس سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‌ها، تصریح کرد: رئیس سازمان گزارشی در راستای رفع مشکلات شهرداری‌های کشور به اعضای کمیسیون ارائه کرد.
سخنگوی کمیسیون عمران در ادامه بیان داشت: رئیس سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‎ها در کمیسیون گزارش داد که این سازمان چهار لایحه مهم تهیه کرده که یکی از این لوایح که در مورد امور استخدامی شهرداری‌های کشور می‌باشد، که هم اکنون جهت بررسی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.
نماینده مردم اردبیل در خانه ملت تصریح کرد: رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‎ها وزارت کشور لایحه دهیاری‎ها و توسعه پایدارشهرداری‎ها و قانون جامع مدیریت شهری را از دیگر لوایحی برشمرد که در دست تکمیل این سازمان قرار دارد و در صورت نهایی شدن در اختیار هیئت دولت قرار خواهد گرفت.
بدری ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران پس از ارائه گزارش رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‎های وزارت کشور انتظارات خود را از سازمان و مشکلات شهرداری‎ها و ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرداری‎ها مطرح کردند و قرار شد نشست‌های میان اعضا و سازمان ادامه پیدا کند تا دغدغه‎های نمایندگان نیز در لوایح در دست تکمیل سازمان در نظر گرفته شود.
وی در ادامه به حضور فرمانده قرارگاه خاتم انبیاء در کمیسیون عمران اشاره و اذعان داشت: اعضای کمیسیون در جلسه عصر امروز نشستی با سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه خاتم انبیاء برگزار کردند که در این نشست فرمانده خاتم انبیاء گزارشی از بسیج سازندگی در کمیسیون ارائه کرد و بیان داشت خوشبختانه توان اجرایی قرارگاه خاتم انبیا بسیار بالا است و اقدامات خوبی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام با همکاری دولت صورت گرفته شده است.
بدری در ادامه با بیان این مطلب که قرار‌گاه خاتم انبیاء ۶۵ پروژه کلان با پیشرفت فیزکی ۷۰ درصد در دست ساخت در کشور را دارد، گفت: برای این پروژه‎ها بالغ بر ۴۲۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده که قرار است با هزینه‏های کمتر به بهره بردای برسند و اگر این پروژه‌ها به بهره برداری برسند سالانه ۱۴۳ هزا ر میلیارد تومان ارز از محل پروژه‎ها مخصوصا در نفت و گازی که در عسلویه در حال اجرا می‌باشد، عاید کشور خواهد شد.
وی در ادامه به بدهی دولت به قرارگاه خاتم انبیاء اشاره و اظهار داشت: دولت در خصوص اجرای پروژه‌ها حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان به قرار‌گاه خاتم انبیاء بدهکار است.
بدری با اشاره به دغدغه‌های قرار‌گاه خاتم در اوراق اسناد خزانه اسلامی اشاره کرد و گفت: فرمانده قرارگاه خاتم انبیاء در گزارش خود آورد که در حال حاضر بصورت موقتی این مشکل حل شده اما امیدوارهستیم تا بصورت نهایی نیز مشکلات موجود حل شود تا قرار‌گاه بتواند با حفظ توان اجرایی خود پروژه‎های در دست احداث را به اتمام برساند.
سخنگوی کمیسیون عمران ادامه داد: فرمانده قرار‌گاه خاتم انبیاء از دغدغه جامعه از اینکه قرار خاتم انبیاء فرصت رقابت از بخش خصوصی را گرفته پرده برداشت و گفت: این دغدغه کاملا منتفی است چراکه از ۱۵۰ هزار نفر کارگر و مهندس و متخصصی که بر روی پروژه‎ها کار می‌‎کنند تنها ۲۵۰۰ نفر از کارگران و متخصصان و کارفرمایان مربوط به قرار‌گاه خاتم انبیاء هستد و بقیه مختص به بخش خصوصی می‌‎باشد.
وی یادآور شد: طبق گزارش فرمانده قرار‌گاه خاتم انبیاء نزدیک ۵ هزار اکیپ کارگر و پیمانکار بخش خصوصی در پروژه‎ها فعال هستد.
بدری اظهار داشت: در این نشست قرار شد تا اعضای کمیسیون در خصوص حذف بروکراسی اداری در واگذاری پروژه‎ها بیشتر از گذشته مساعدت‌هایی را با بخش خصوص و قرار‌گاه خاتم انجام دهند.
سخنگوی کمیسیون عمران در خاتمه به حضور سلطانی فرد وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در کمیسیون اشاره کرد و گفت: سلطانی فرد با حضور در کمیسیون گزارشی از برنامه‎های خود در حوزه ورزش و حوانان ارائه کرد و اعضا نیز سوالاتی در خصوصو برنامه‎های وزیر پیشنهادی مطرح کردند.

۱۳۹۵/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...