نسخه چاپی

زیردریایی‌های اتمیِ روسیه هم عازم سوریه شدند

سه زیردریایی اتمی روسی، برای ملحق شدن به ناوگان كشتی‌های جنگی روسیِ حاضر در سواحلِ سوریه، از دریای مانش گذشتند.

به گزارش نما به نقل از العالم، منابع آگاه در ناوگان دریایی انگلیس به رسانه های این کشور خبر دادند که طی هفتۀ گذشته، دو زیردریایی اتمیِ چند منظوره و یک زیردریایی دیزلی، که از پایگاه نیروی دریایی شمال روسیه در مورمانسک حرکت کرده بودند، وارد آب های اقیانوس اطلس شدند. همۀ این زیردریایی ها، به موشک های بالدار که از زیر آب شلیک می شود، مجهزند.

وبگاه روسیا الیوم به نقل از منابع ناوگان دریایی انگلیس تاکید کرد که این سه زیردریایی روسی، به کشتی های روسیه ملحق شدند و در حال حاضر، در آب های کنارۀ سواحل شمال آفریقا در دریای مدیترانه در حرکتند.

این منابع خاطر نشان کردند که کشتی های روسیه، از موشک های بالداری که زیردریایی های روسی با خود حمل می کنند، برای زدنِ اهدافی در خاک سوریه استفاده خواهند کرد.

در این میان، ناوگانِ شمال روسیه، روز شنبه اعلام کرد که ناوِ هواپیمابرِ "آدمیرال کوزنیتسوفِ" روسیه، در ساعت 3 بعد از ظهر به وقت مسکو، از شمال شرقی اقیانوس اطلس حرکت کرد. این ناوِ روسی، پیشاپیشِ مجموعه ای از کشتی های روسیه حرکت می کند که رزمناوِ "پتروس کبیر" یکی از آن هاست. این رزمناوِ موشکی، یک کشتی سنگینِ اتمی است. علاوه بر این می توان به دو کشتی بزرگِ ضد زیردریایی "سورومورسک" و "آدمیرال کولاکوف" اشاره کرد که شماری از کشتی های پشتیبانی نیز آن ها را همراهی می کنند و همۀ آن ها، عازم سواحل سوریه هستند.

رزمناوِ آدمیرال کوزنیتسوف، قابلیت حمل بیش از 50 جنگنده و 1960 نیروی نظامی است و به موشک های بالدارِ ضد کشتی، از نوع "گرانیت" و همچنین موشک های ضدهوایی "کلینوک" مجهز است. از دیگر تجهیزات این رزمناو می توان به سامانۀ موشکی توپخانه ای "کاشتان" و سامانه های دفاعی پیشرفتۀ ضد زیردریایی اشاره کرد.

بر اساس اعلام منابع نظامی روسیه، رزمناو کوزنیتسوف، حامل جنگنده هایی از نوع "میگ-29 KR"، و"میگ 29-KUBR"، و"سوخو-33" دریایی و همچنین بالگردهای"KA-52" ملقب به "تمساح" است.

۱۳۹۵/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...